• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93814
+
-

با مردم

با مردم









 کنترل قیمت مسکن موفق نبود
به‌رغم همه خبرهایی که درخصوص کنترل قیمت مسکن در تهران مطرح شد، به تازگی رشد زیر پوستی قیمت در برخی مناطق پایتخت رخ داده و خیز دوباره مسکن، وام جدید و رقم آن را به کل خنثی کرده است.
موسوی از تهران

معترض حذف معیشت بودم یارانه هم پرید
بعد از مدت‌ها اطلاع‌رسانی که مدام می‌گفتند که اگر به عدم‌دریافت کمک معیشت اعتراض دارید بروید و اعتراضتان را در سامانه ثبت کنید، ‌ما هم که تنها یک خانه 60متری که با ارثیه پدری خریدیم و یک پراید داریم با درآمد ماهی یک میلیون و 200هزار تومان اعتراضمان را ثبت کردیم اما ثبت اعتراض باعث شد از این‌ماه یارانه من و خانواده چهارنفری‌ام قطع شود. واقعا این چه روالی است که پیش گرفته‌اند؟
عطار از قزوین

خانه جزو خدمات رایگان دولت شود
دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که خانه جزو خدمات رایگان مانند بیمه، سلامت و ... شود که کسی نتواند از ارزش مالی آن برای سودآوری بهره بگیرد. اینگونه همه صاحب مسکن خواهند شد و فاصله طبقاتی نیز کاهش می‌یابد.
بضاعتی از تهران 

مسئولان برای جلوگیری از کرونا اقدام کنند
توقع همه مردم این است که وزارت بهداشت برای امحای کامل و جلوگیری از نفوذ و گسترش ویروس مرموز جدید به داخل کشور، تمهیدات ویژه پیشگیرانه‌ای درنظر بگیرد تا این بلا بر سر ایران عزیز نازل نشود و هموطنان از آسیب‌های آن درامان بمانند.
محمدزاده از اهواز

یاخچی‌‌آباد هم جزو تهران است
می‌خواستیم به شهرداری منطقه 16یادآوری شود که یاخچی‌آباد هم جزو محله‌های تحت مدیریت این شهرداری است؛ با این حال نه پیاده‌رو دارد، نه روشنایی کافی و نه بهداشت. در ثانی وجود تعمیرگاه‌های متعدد خودرو آرامش صوتی محله را بر هم زده و آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیاری هم بر جای می‌گذارد.
ساکنان خیابان شریعتی و صیادی یاخچی‌آباد 

ناامیدی از دریچه اقتصادی رخنه می‌کند
وقتی درآمدهای ماهانه مردم مناسب و متعارف باشد و افزایش قیمت هم به‌صورت دفعی یا تدریجی رخ ندهد همه می‌توانند از درآمدشان پس‌انداز کنند و به فکر آینده باشند، اما وقتی مشکلات اقتصادی به‌گونه‌ای باشد که خرج معیشت با زور فراهم شود، بدیهی است که ناامیدی رخنه می‌کند.
نوحعلی عسکرآبادی از اردبیل

دوچرخه‌سواران بیمه شوند
یکی از راه‌های توسعه دوچرخه‌سواری و تشویق مردم به استفاده از این وسیله غیرآلاینده که عامل ارتقای سلامت نیز هست، بیمه دوچرخه‌سواران است تا هم پشتوانه‌ای برای دوچرخه‌سواران باشد و هم عامل تشویقی برای آنها که ایمن نبودن دوچرخه را بهانه می‌کنند. با توجه به اینکه قشر عمده دوچرخه‌سواران از طبقات متوسط و ضعیف هستند پیشنهاد می‌کنیم چنین بیمه‌ای در دستورکار قرار گیرد.
شهروند دوچرخه سوار از تهران

تسهیل وام ازدواج فقط روی کاغذ
مسئولان برای وام ازدواج قانون می‌گذارند اما بانک‌ها قوانین خودشان را دارند و آسان‌تر شدن دریافت وام ازدواج تصوری است که تصویب‌کنندگان قانون دارند. بانک‌ها اصلا به روش‌های جایگزین ضمانت پاسخ درست نمی‌دهند و بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند؛ درحالی‌که برای وام‌های کلان خبری از این سختگیری‌ها نیست. گاهی جوانی حتی نمی‌تواند وام ازدواج بگیرد!
علی لطیفی ازشهریار

این خبر را به اشتراک بگذارید