• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93807
+
-

سرنوشت مبهم مرد مغازه‌دار پس از مرگ تنها مظنون

سرنوشت مبهم مرد مغازه‌دار پس از مرگ تنها مظنون


معمای 14سال ناپدید شدن مرد مغازه‌دار با مرگ مرد جوانی که تحت عنوان مظنون در قتل تحت تعقیب پلیس بود، حل نشده باقی ماند.
به گزارش همشهری، ماجرا از این قرار بود که 15اسفند‌ماه سال 84مردی 57ساله به نام مهدی از خانه‌اش که در یکی از محله‌های مرکزی تهران بود خارج شد تا به محل کارش برود. او شغلش آزاد ومغازه‌دار بود و آخرین بار در پارکینگ خانه‌اش سوار بر پژو 405خود شد اما هرگز به مغازه نرفت. او دربین راه به طرز مرموزی ناپدید شده و هیچ‌کس از او خبری نداشت. خانواده‌اش وقتی متوجه شدند که او به مغازه نرفته و دوستانش نیز از او اطلاعی ندارند به اداره پلیس رفتند تا گزارش ناپدید شدن او را اعلام کنند.
ماموران پلیس تهران 14سال قبل همزمان با اعلام گزارش ناپدید شدن مرد مغازه‌دار به پرس و جو دست زدند. از تمام بیمارستان‌های تهران و اطراف پایتخت نیز استعلام گرفتند اما فردی با مشخصات مرد ناپدید شده ثبت نشده بود. کارآگاهان در گام بعدی از پزشکی قانونی استعلام گرفتند اما در این شاخه هم به بن بست رسیدند و اثری از مرد مغازه دار به‌دست نیاوردند. از سوی دیگر مشخصات خودروی وی در اختیار همه واحد‌های گشتی قرار گرفت و دستور توقیف آن در سیستم صادر شد.

کشف خودرو
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چند وقت بعد خودروی مرد ناپدید شده در یکی از استان‌های غربی کشور به‌دست آمد. مردی پشت فرمان خودرو بازداشت شد که می‌گفت خودرو را از فردی به نام بنیامین خریده است. وی گفت: من معمار هستم و چند وقت قبل جوانی به نام بنیامین نزد من آمد. او یکی از کارگران من بود و برایم کار می‌کرد. سوار بر پژو 405بود و می‌گفت ماشین متعلق به یکی از آشنایانش است و به او سپرده تا آن را بفروشد. قیمتش مناسب و ماشین تمیزی بود. به همین دلیل من خودرو را از او خریدم؛ اما خبر نداشتم که صاحب آن ناپدید شده است. وی ادامه داد: قولنامه را نوشتیم و من ماشین را خریدم، پس از آن دیگر بنیامین را ندیدم و خبری از او ندارم.

فرار از ایران
وقتی مشخص شد که مرد معمار نقشی در این ماجرا ندارد آزاد شد و مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی و بازداشت بنیامین آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که بنیامین با مرد ناپدید شده رابطه کاری داشته و او را می‌شناخته است. از آنجا که خودروی او آخرین بار در دست بنیامین دیده شده و پس از آن وی ماشین را به مرد معمار فروخته بود این فرضیه قوت یافت که این کارگر جوان راز ناپدید شدن مرد مغازه‌دار را می‌داند. درحالی‌که پلیس در تعقیب وی بود، بنیامین به‌صورت قاچاقی از کشور خارج شد و به عراق فرار کرد. فرار این مرد فرضیه جنایت از سوی وی را قوت بخشید و برای پلیس محرز شده بود که وی دست به قتل مرد مغازه دار زده و پس از فروش ماشینش از کشور خارج شده است.

معمایی که حل نشد
14سال از ناپدید شدن مرد مغازه دار گذشته و در این مدت هیچ آثاری از او به‌دست نیامد. هرچند برای پلیس محرز شده بود که وی به قتل رسیده و قاتل جسد را پنهان کرده است. با این حال هیچ نشانه‌ای به‌دست نیامد تا سرنوشت مبهم این مرد را مشخص کند. گره این پرونده به دستان بنیامین که به عراق گریخته بود باز می‌شد تا اینکه چند وقت پیش گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد بنیامین به ایران بازگشته است. او آخرین بار حوالی رباط کریم دیده شده بود و در این شرایط قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت وی را صادر کرد. کارآگاهان هفته قبل به مخفیگاه بنیامین در رباط کریم رفتند اما دریافتند که او 24ساعت قبل حالش بد شده و به بیمارستان منتقل شده است. وی پس از انتقال به بیمارستان به‌دلیل سکته قلبی جانش را ازدست داده بود و مرگ او معمای 14سال ناپدیدشدن مرد مغازه دار را حل نشده باقی گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید