• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93811
+
-

همدستی زن و مرد سارق در 2جنایت

همدستی زن و مرد سارق در 2جنایت


زن و مرد جوان که دست به سرقت مسلحانه در شهرهای مختلف می‌زدند، پس از ارتکاب 2جنایت دستگیر شدند. به گزارش همشهری، آبان‌ماه امسال جنایت هولناکی در یکی محله‌های شهرستان ساوه رخ داد. ماجرا از این قرار بود که زن و مرد جوانی پس از ورود به خانه‌ای که یک مادر و دختر در آن زندگی می‌کردند، مادر 65ساله را به ضرب گلوله به قتل رسانده و پس از مجروح کردن دختر جوان و سرقت طلاهای آنها پا به فرار گذاشته بودند.
به‌دنبال این جنایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مأموران در جریان بررسی‌ها متوجه شدند که متهمان از یک خودروی پژو 405برای ارتکاب این سرقت استفاده کرده بودند که در ادامه معلوم شد این خودرو سرقتی است.
صاحب خودرو می‌گفت که مسافرکش بین‌شهری است و چند روز قبل‌تر زن و مردی از همدان به مقصد رباط‌کریم سوار ماشینش شده بودند و در بین راه زن جوان به او خوراکی تعارف کرده بود که وی پس از خوردن آن بیهوش شده بود و زن و مرد جوان با رها کردن او در کنار جاده، خودرو و اموالش را به سرقت برده بودند.
با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن ردی از دزدان جنایتکار ادامه یافت تا اینکه مأموران موفق به پیدا کردن سرنخ‌هایی از آنها شدند. آنها دریافتند که مرد سارق یک شرور سابقه‌دار است که پس از قتل زن ساوه‌ای به کرمانشاه گریخته است. وقتی ماجرا به پلیس کرمانشاه مخابره شد، بررسی‌ها برای یافتن مخفیگاه مرد شرور ادامه یافت تا اینکه در یکی از روزهای دی‌ماه خودروی سارقان درحالی‌که کسی داخل آن نبود در حاشیه شهر کرمانشاه شناسایی شد. مأموران در بازرسی داخل خودرو یک قبضه اسلحه گرم که زن ساوه‌ای با استفاده از آن به قتل رسیده بود و همچنین مقداری پول کشف کردند اما اثری از دزدان به‌دست نیامد.
بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه مأموران به اطلاعاتی از حضور مرد شرور در یک منزل مسکونی در استان کرمانشاه دست یافتند. این خانه به محاصره پلیس درآمد اما قاتل که متوجه حضور مأموران در آن حوالی شده بود با شلیک گلوله به سوی آنها پا به فرار گذاشت. با این حال تعقیب وی ادامه یافت تا اینکه مأموران موفق شدند با شلیک یک گلوله به پای راستش، او را دستگیر کنند. این مرد که سوابق متعدد شرارت و سرقت در پرونده‌اش دارد، پس از دستگیری در اختیار پلیس استان مرکزی قرار گرفت و بازجویی از او آغاز شد. با اعترافات وی، مخفیگاه زن جوانی که همدستش بود در شهر همدان شناسایی و این زن نیز دستگیر شد.
به گفته سردار حسن مفخمی‌شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه بازجویی از این زن و مرد، آنها به یک قتل دیگر در استان لرستان نیز اعتراف کردند و گفتند که در جریان سرقت اموال این فرد، او را به قتل رسانده‌اند. وی ادامه داد: با اعترافات این زن و مرد تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید