• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93750
+
-

بازدید 2 عضو شورای شهر از برج میلاد

بازدید 2 عضو شورای شهر از برج میلاد

صبح دیروز زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران به همراه ناهید خداکرمی، عضو دیگر شورای شهر و دیگر اعضای کمیسیون محیط زیست از مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به همراه اصحاب رسانه بازدید داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای بازدید ، پیمانکار مجموعه دلفیناریوم برج میلاد از ورود خبرنگاران به مجموعه به بهانه استریل بودن فضای داخلی استخر جلوگیری کرد که با اعتراض صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران مواجه شد. پس از اعتراض صدراعظم نوری، تعداد معدودی از خبرنگاران امکان حضور در محیط استخر حیوانات مجموعه دلفیناریوم برج میلاد را پیدا کردند.

صدراعظم نوری در تشریح آخرین وضعیت گود رها‌شده برج میلاد گفت: «تلاش‌های زیادی تا به امروز انجام شده است، اما باید بدانیم که برج میلاد به‌عنوان نشانه شهر تهران بین مردم شناخته می‌شود. برج میلاد برای شهرداری تهران یک اعتبار است و در کنار آن مراکز فعالیت و تفرجگاهی نیز وجود دارد، اما باید بدانیم که با توجه به ساختار پروژه باید رویکردمان متناسب با سطح ارزش مجموعه برج میلاد باشد.» او با تأکید بر اینکه در همه جای دنیا برج‌های مخابراتی کارکرد‌های چند جانبه دارند، عنوان کرد: «به‌دلیل گردشگر پذیر بودن برج میلاد باید ملاحظات خاصی برای آن قائل شد و فعالیت‌های جانبی برای آن تعریف شودکه با ماهیت آن سنخیت داشته باشد. ما نباید به‌دنبال درآمدزایی در برج میلاد به هر اقدامی دست بزنیم. باید بدانیم اگر در بوستانی فعالیتی داریم نمی‌توان آن را در مقیاس برج میلاد انجام داد. باید تمهیداتی فراهم شود که بتوان از ظرفیت‌های برج میلاد استفاده کرد و لازم است برنامه و طرح جامع ارائه شود تا ظرفیت برج میلاد فعال شود.» او با تأکید بر اینکه نوع مدیریت در برج میلاد بسیار تعیین‌کننده است، گفت: «برج میلاد باید مخاطب خاص خود را پیدا کند و اگر خوب برنامه‌ریزی شود هم مخاطب خاص پیدا و هم درآمد لازم صرف می‌شود. باید بتوانیم برج میلاد را به طرق مختلف نشان دهیم و به سمتی حرکت کنیم که درآمد‌های کسب شده در توسعه برج میلاد استفاده شود. همچنین باید به سمتی حرکت کنیم که برج میلاد برای گردشگران جذابیت داشته باشد. باید در طرح جامع پیگیری شود که چگونه می‌توانیم از مساحت ۵۰ هکتاری برج میلاد در زمینه درآمدزایی و فرهنگسازی استفاده کنیم.» 

صدر اعظم نوری در بخش درآمد و هزینه‌های برج میلاد یادآور شد: «باید در حوزه فضای سبز پیگیری‌های لازم انجام شود و کوتاهی‌ها در این قسمت از ضعف سیستم ماست که ساماندهی و نگهداری پارک پردیسان را قبول می‌کنیم، اما به برج میلاد توجهی نداریم. در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد راه‌های خروجی برج میلاد به اندازه نیست و اگر حادثه‌ای رخ دهد دسترسی به آنها محدود است. همچنین مدیریت برج میلاد باید قرارداد‌های خود را در سامانه شفافیت قرار دهد، زیرا رویکرد شورای پنجم شفافیت است.»  همچنین ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران گفت: «برج میلاد نباید فعالیتی مانند سیرک، باغ وحش و دلفیناریوم داشته باشد. برج میلاد می‌تواند مجموعه‌ای مانند یک آکواریوم بزرگ داشته باشد و از نظر مدیریت شهری به‌نظر می‌رسد داشتن مجموعه‌هایی مانند دلفیناریوم یک نوع حیوان آزاری است. ما به‌عنوان اعضای شورای شهر تهران باید حافظ محیط‌زیست باشیم و زمانی که فعالیت مجموعه‌ای مانند دلفیناریوم مغایر با اصول محیط‌زیست است و نوعی حیوان آزاری محسوب می‌شود، با فعالیت آن مخالفت کنیم. باید بررسی شود و فعالیت دیگری جایگزین فعالیت دلفیناریوم برج میلاد شود.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید