• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93088
+
-

30گونه جانوری در آتش‌سوزی‌های استرالیا منقرض شدند

نزدیک به ٣٠ گونه جانوری بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا برای همیشه منقرض شدند و کارشناسان محیط‌زیست این موضوع را فاجعه بزرگ بین‌المللی نامیده‌اند.
محمد درویش، عضو کرسی محیط‌زیست یونسکو در تهران و عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع با اعلام اینکه انقراض 30گونه جانوری در آتش‌سوزی‌های استرالیا فاجعه است به ایسنا گفت: بزرگ‌ترین قربانیان آتش‌سوزی جنگل‌ها، جانورانی هستند که در این اکوسیستم‌ها زندگی می‌کنند که اغلب آنها یا کشته می‌شوند یا به‌شدت آسیب می‌بینند و نمی‌توانند به طبیعت بازگردند.
عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل آتش‌سوزی‌ جنگل‌های استرالیا آسیب دیدن جمعیت قابل توجه «کوالا»، «کانگورو» و سایر حیوانات است، افزود: میزان حیواناتی که بر اثر آتش‌سوزی در استرالیا آسیب دیده و کشته شده‌اند را حدود یک میلیارد حیوان تخمین می‌زنند.
وی گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها در استرالیا و یا جنگل‌های آمازون در گذشته نیز رخ داده اما ابعاد آتش‌سوزی‌های سال‌جاری بسیار گسترده‌تر بود.
درویش افزود: دولت استرالیا یکی از دولت‌هایی بود که همیشه تغییرات اقلیمی را به‌سخره می‌گرفت و در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به آن بی‌توجه بود که هم‌اکنون فعالان و متخصصان حوزه محیط‌زیست به‌شدت از دولت آن کشور به‌دلیل بی‌توجهی به تغییرات اقلیمی انتقاد می‌کنند.
درویش گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیر، نزدیک به 7میلیون هکتار از رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی استرالیا آتش گرفت و تقریبا تمام مناطق این قاره که بیش از 4 برابر مساحت ایران وسعت دارد، در آتش سوخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید