• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93087
+
-

سیلاب به غرب ایران رسید

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش‌ها از صبح دیروز در غرب و جنوب غرب ایران شدت یافته و براساس آنچه کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند، شدت بارش‌ها در غرب کشور از امروز باعث اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و ایجاد سیلاب در غرب و جنوب غرب کشور می‌شود.
مرتضی ضرابی، کارشناس هواشناسی به مهر گفت: با ورود سامانه بارشی در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین، کردستان و مرکزی بارش برف نیز گزارش شده است. او افزود: پیش‌بینی می‌شود روز شنبه به‌تدریج با گسترده‌تر شدن این سامانه، بیشتر نقاط نیمه غربی و مرکز کشور و همینطور دامنه‌های جنوبی البرز ازجمله تهران، از بارش‌های این سامانه بهره‌مند شوند.
ضرابی با اشاره به تمرکز بارش‌های روز شنبه گفت: شدت تمرکز بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب کشور است و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف نمایان می‌شود.
به گفته او، فردا یکشنبه نیز اغلب نقاط ایران به جز جنوب‌شرق، یعنی مناطقی از استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی خواهند بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در نیمه جنوبی، غرب و جنوب غرب، شرق و جنوب شرق، کشور از عصر امروز و صبح فردا خبر داد.
ضرابی افزود: خلیج‌فارس و دریای خزر نیز امروز متلاطم هستند.
به گفته او، امروز شنبه سیلاب در مناطقی از جنوب آذربایجان‌غربی، بخش‌هایی از کردستان، شمال کرمانشاه، ایلام، بخش‌های شمالی خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، بخش‌هایی از همدان و استان‌های مرکزی و زنجان جاری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید