• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9305
+
-

قطر بالاتر از ایران؛ الدوحیل بالاتر از همه

دور رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و همه تیم‌های همگروهی یک بازی، مقابل یکدیگر انجام دادند. بعد از انجام 24بازی در منطقه غرب‌آسیا، الدوحیل قطر تنها تیمی است که هر 3بازی خود را برده و با 9امتیاز قرص و محکم در صدر جدول قرار گرفته است. بعد از این تیم، الاهلی عربستان (تیم همگروه با تراکتورسازی) با 7امتیاز دومین تیم غرب‌آسیا است و 4تیم 6امتیازی نیز در تعقیب آنها هستند. پرسپولیس و ذوب‌آهن به‌عنوان موفق‌ترین تیم‌های ایرانی هرکدام 6امتیاز گرفته‌اند و استقلال نیز با 5امتیاز فعلا هفتمین تیم غرب‌آسیا است.
   استقلال؛ قعرنشینِ صدرنشین‌ها
در میان 4صدرنشینی که در رتبه اول 4گروه غرب‌آسیا قرار گرفته‌اند، استقلال کمترین امتیاز را دارد. در گروه استقلال رقابت آن‌قدر نزدیک است که از 6بازی برگزارشده فقط یک بازی برنده داشته است! استقلال با بردن همان یک بازی، صدر جدول را تصاحب کرده و الهلال هم تاوان باختن همان یک بازی را با قعرنشینی در گروه داده است. صدرنشین این گروه کمترین امتیاز را در بین صدرنشین‌ها دارد و قعرنشین گروه صاحب بهترین آمار در میان قعرنشین‌هاست.
   تراکتور؛ بدترین خط حمله
تراکتورسازی تنها تیم غرب‌آسیاست که حتی یک گل هم در این رقابت‌ها به‌ثمر نرسانده است. تیم ساغلام با 2‌باخت متوالی و یک تساوی بدون گل، قعرنشین گروه اول این رقابت‌هاست. تراکتورسازی البته در زمینه
گل خورده آمار چندان بدی (نسبت به رتبه‌اش) ندارد اما آمار گل‌های زده این تیم بسیار ناامیدکننده است. الوصل امارات و الهلال عربستان با یک گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله را بعد از تراکتورسازی دارند.
   بامساوی‌ها؛ بی‌مساوی‌ها
الریان قطر و العین امارات نه برد دارند و نه باخت! این 2‌تیم هم با خودشان و هم با استقلال و الهلال به تساوی رسیده‌اند. البته العین در بازی آخر مقابل استقلال، سومین تساوی‌اش را تحت شرایطی خاص و با قضاوت عجیب‌و‌غریب داور صاحب شد. در نقطه مقابل گروه استقلال که 5تساوی به خود دیده، در گروه‌های B و C حتی یک تساوی هم
رخ نداده است.
   قطر اول، امارات آخر
در میان 5کشوری که در غرب‌آسیا نماینده دارند، قطری‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند. 4تیم قطری در مجموع 22امتیاز گرفته‌اند و با میانگین83/1امتیاز در هر بازی بالاتر از سایر کشورها قرار می‌گیرند. الدوحیل قطر صدرنشین است و 2‌تیم دیگر از این کشور نیز در رتبه دوم گروه‌های خود قرار دارند. تیم‌های ایرانی با 18امتیاز، 4امتیاز کمتر از قطری‌ها دارند. عربستان و ازبکستان نیز با 2تیم، 9امتیاز گرفته‌اند تا میانگین امتیازات‌شان (5/1امتیاز در هر بازی) با ایرانی‌ها مساوی باشد. ضعیف‌ترین عملکرد هم متعلق به اماراتی‌ها است که شرایط بسیار بدی در هر 4گروه دارند.
   امارات؛ کلا یک برد!
در غرب‌آسیا فقط 2‌تیم هنوز بدون امتیاز مانده‌اند که هر دوی آنها تیم‌های اماراتی هستند. الوصل و الوحده از امارات ضعیف‌ترین تیم‌های غرب‌آسیا هستند. تراکتورسازی از ایران هم نزدیک بود سومین تیم بدون امتیاز باشد اما در روز آخر از یک اماراتی دیگر یعنی الجزیره یک امتیاز گرفت و از تیم‌های بی‌امتیاز جدا شد. الجزیره با 4امتیاز موفق‌ترین تیم اماراتی بوده و تنها برد اماراتی‌ها را در 12بازی به‌دست آورده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید