• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9299
+
-

کریم ، عامل فروپاشی بی‌بی‌سی

کریم ، عامل فروپاشی بی‌بی‌سی

زیدان همچنان از بنزما حمایت می‌کند. او در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش خطاب به منتقدان پرشمار این مهاجم الجزایری- فرانسوی که دقیقا هم‌ریشه با زیدان است، گفت: «آنهایی که فوتبال را دوست دارند، بنزما را دوست دارند.» بلافاصله 45کارشناس فوتبال در اسپانیا در یک نظرسنجی به این رأی دادند که بهتر است بنزما در پایان این فصل رئال را ترک کند؛ 30نفر مخالف ماندن او بودند و 15نفر موافق. او در کنار بیل تنها بازیکنانی هستند که در تمام 11بازی اخیر به میدان رفته‌اند. بنزما در لیگ قهرمانان معمولا به بازیکن دیگری تبدیل می‌شود؛ چه آن زمان که با لیون عادت داشت رئال را حذف کند چه بعدها که به تیم مادریدی آمد اما عملکرد او در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا در مراحل حذفی اسفبار بوده است؛ صفر پاس‌گل و فقط یک گل به ناپولی. او در بازی با پی‌اس‌جی، یووه (فینال)، آتلتیکو، بایرن، آتلتیکو (فینال2016)، سیتی، ولفسبورگ و آاس‌رم و بازی برگشت مقابل ناپولی موفق به گلزنی نشد. با این‌حال کریم هفتمین گلزن تاریخ باشگاه است. او اگر فقط 12گل دیگر در این فصل و پیش از ترک رئال به ثمر برساند، به
200‌گل خواهد رسید. او 188گل برای رئال زده است. کریم در 32بازی این فصل در مجموع فقط 9گل به ثمر رسانده، از جمله یک گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، اما 8پاس‌گل داده که بعد از لوکاس واسکس با 11پاس‌گل رتبه دوم در کل تیم است. با این‌حال آمار یک گل در هر 286دقیقه تا بازی دیروز آمار جالبی برای یک مهاجم نوک در تیمی مثل رئال نیست. گری لینه‌کر درباره او معتقد است که بازیکنی با این شرایط باید میانگین یک گل در هر بازی داشته باشد.
مهاجم فرانسوی بدترین آمار دوران فوتبالش را ثبت کرده است؛ او در بازی با پی‌اس‌جی 7توپ‌ربایی داشت اما فقط 39پاس داد که سومین آمار ضعیف در بازی بود، 3‌موقعیت را از دست داد.  پیش از این بدترین آمارش به فصل 2007-2006 بر می‌گردد که در آن زمان هنوز به‌صورت رسمی بازیکن لیون به‌شمار نمی رفت و تا این مقطع 7‌گل زده بود که 4‌گل آن در لیگ بود. او در فصل اولش در رئال نیز تا این مقطع 8‌ گل زده بود که 7‌گل آن در لالیگا بود اما در آن فصل در 7/39‌درصد دقایق بازی کرده بود و در این فصل در2/55 درصد دقایق بازی کرده است.
کریم بنزما یا به‌عبارت صحیح‌تر، کریم بنزیما، که با توجه به افت شدیدش در این فصل قیمتش به 45میلیون پوند کاهش یافته است، اگر بخواهد به میل خود به تیمی دیگر برود باید مبلغ نجومی یک میلیارد یورویی فسخ قراردادش را به باشگاه بپردازد. رقم فسخ قرارداد او دقیقا هم‌اندازه کریستیانو رونالدو است. جوری محکم‌کاری شده که هیچ باشگاهی نتواند برای خرید او پیش‌قدم شود اما اوضاع به‌گونه‌ای پیش می‌رود که ممکن است باشگاه به همان 60-50میلیون یورو هم راضی شود. در حال حاضر پی‌اس‌جی بی‌میلی نیست این مهاجم فرانسوی را در راستای فرانسویزه کردن تیمش بخرد. شاید او بخشی از انتقال نیمار به رئال در آینده باشد. اگر زین‌الدین یزید زیدان هم از رئال کناره‌گیری کرد یا برکنار شد، زوج الجزایری- فرانسوی رئال در پاری‌سن‌ژرمن تکرار خواهد شد. گزینه‌های دیگری هم برای او وجود دارد که جدی‌ترین آنها آرسنال است. اوبامیانگ و لاکازت نتوانسته‌اند توپچی‌ها را به آینده امیدوار کنند. پیشنهاد آرسنال اهدای هکتور بیرین به‌عنوان بخشی از انتقال بنزما به لندن خواهد بود. به‌هرحال زوج بی‌بی‌سی در پایان فصل مثل زوج ام‌اس‌ان متلاشی خواهد شد.
 احتمالا بیل هم می‌رود و بازیکنانی مثل لواندوفسکی، آزار، هری کین، محمد صلاح یا نیمار یا دیگران در کنار رونالدو مثلث تشکیل خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :