• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9294
+
-

قدرت پنهان

یادداشت یک
قدرت پنهان


هیوا یوسفی سردبیر

24‌ساعت پس از آبروریزی در افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری فجر در اهواز، یک‌نفر دستور داده از آیسن ادیب، دختر 8‌ساله اردبیلی، دلجویی شود. می‌گویند استاندار خوزستان بوده. دستش درد نکند.
خدا خیرش بدهد که نتوانسته قبول کند یک دختربچه 8‌ساله با دل‌شکسته و چشم گریان به شهرش برگردد.
استاندار بوده یا هر کس دیگری، کارش جای تقدیر دارد. اما در عین حال باید مشخص شود چه‌کسی روز افتتاحیه نگذاشته بود آیسن وزنه بزند؟ مگر نمی‌گویند مدیران فدراسیون وزنه‌برداری با وزنه زدن او مشکل نداشته‌اند و اصلا خودشان برایش دعوتنامه فرستاده‌اند؟ وزارت ورزش و اداره ورزش و جوانان خوزستان هم که زیر بار نرفته‌اند که کار آن‌ها بوده است. اما بالاخره که چی؟ یک‌نفر تصمیم گرفته علی‌رغم دعوتنامه رسمی فدراسیون و موافقت استانداری خوزستان و مدیران وزارت ورزش و جوانان، جلوی این دختربچه 8‌ساله را بگیرد و دست بر قضا زورش هم از همه آن مقامات و نهادهای رسمی بیشتر بوده است؛‌ آن یک‌نفر را لطفا معرفی کنید.
معرفی بنده خدایی که نه وزیر است، نه استاندار و نه رئیس فدراسیون، اما قدرتش از همه ‌آن‌ها بیشتر است، از دو جهت اهمیت دارد. در حالت طبیعی باید ایشان به خاطر بلوایی که راه انداخته و خبرش مثل بمب در رسانه‌های داخلی و خارجی صدا کرده، مواخذه شوند و در حالت دوم اگر هم کسی قدرت مواخذه ایشان را ندارد، لااقل ملت حساب‌کار دستشان بیاید که از این به بعد اگر خواستند مراسمی برگزار کنند و 4 تا مهمان خارجی هم دعوت کردند، به جای رئیس فدراسیون و
وزیر ورزش و استاندار، برنامه‌هایشان را با چه کسی هماهنگ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید