• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9295
+
-

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب


سیامک رحمانی روزنامه‌نگار
  یکی بود یکی نبود، یک عمو منصوریان قصه‌گو بود که چند وقت سکوت معنی‌داری کرده بود و اخیرا در اینستاگرامش، داستان‌های قشنگی برای بچه‌ها می‌نوشت. عمومنصوریان در یکی از آخرین قصه‌هاش نوشت:
« عقاب داشت از گرسنگی می‌مرد و نفس‌های آخرش را می‌کشید. کلاغ و کرکس هم مشغول خوردن لاشه گندیده آهو بودند. جغد دانا و پیری هم بالای شاخه درختی به آنها خیره شده بود. کلاغ و کرکس رو به جغد کردند و گفتند؛ این عقاب احمق را می‌بینی به‌خاطر غرور احمقانه‌اش دارد جان می‌دهد؟ اگه بیاید و با ما هم سفره شود نجات پیدا می‌کند، حال و روزش را ببین آیا باز هم می‌گویی عقاب سلطان پرندگان است؟ جغد خطاب به آنان گفت: عقاب نه مثل کرکس لاشخور است و نه مثل کلاغ دزد، آن‌ها عقابند از گرسنگی خواهند مرد اما اصالتشان را هیچ‌وقت از دست نخواهند داد.»
 خب تو این قصه عقاب که خود عموست، بچه‌ها حالا به این سئوالات جواب بدید؛ اگه گفتید کلاغ و کرکس چه کسانی هستند؟ آن موقع که عمو داشت می‌آمد استقلال، کلاغ و کرکس داشتند چه کار می‌کردند؟ آقای حسن زمانی، عضو هیأت مدیره باشگاه چه ارتباطی با قصه عمو منصوریان داشت؟ آن‌وقت این قصه را عمو پرویز پرستویی 2‌سال پیش در اینستاگرامش برای چه کسی نوشته بود که الان عمو منصوریان دوباره تعریفش کرده است؟ آفرین بچه‌ها. حالا دیگه وقت خواب است.
    سوال: در اواخر سال‌96 شایعه شد که برادر شما به دلیل ارتباط فامیلی به پرسپولیس آمده است.
جواب برانکو: بله من هم این مسأله را شنیده‌ام و حدس می‌زدم که وقتی برادرم به پرسپولیس می‌آید این حرف و حدیث‌ها به راه می‌افتد. او قبلا در ایران کار کرده و موفق هم بوده‌است. همان‌طور که به چوک و آندره اعتقاد داشتیم به برادرم هم اعتقاد دارم. متاسفانه فرصتی نبود تا او را زودتر به پرسپولیس بیاورم.
 اولا کی گفته زلاتکو به دلیل ارتباط فامیلی به پرسپولیس آمده است؟ این حرف‌ها و شایعه‌ها را چه کسی درست کرده است؟ تا کی می‌خواهید به شایعه‌پردازی ادامه دهید؟
 ثانیا این‌ مسأله که برانکو می‌گوید قبلا در ایران کار کرده و موفق بوده، کدام برادر است؟ همین زلاتکو را که نمی‌گوید؛ یعنی منظورش برق شیراز است؟ موفق؟ شاید یک برادر دیگر دارند و او آمده بوده ایران. کسی می‌داند قضیه چیست؟
  یک‌جایی چهره‌های ورزشی سال‌96 را انتخاب کرده‌اند و همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، برانکو، کی‌روش، عادل فردوسی‌پور و علی کریمی جزو 10 نفر این چهره‌ها هستند. اما همان‌طور که احتمالا نمی‌توانید حدس بزنید آقای تاج و مسعود سلطانی‌فر و علیرضا فغانی هم در این فهرست قرار گرفته‌اند. این‌که مثلا آقای تاج چه تاجی به سر ورزش زده که انتخاب شده یا آقای سلطانی‌فر جدا از آقای سلطانی‌فر بودن به چه دلیل ناگهان ششمین چهره سال‌96 شده، از نکات جالب سال گذشته است. اما جانم برایتان بگوید که جناب رضا فاضلی، ایجنت شناخته شده فوتبال ناگهان چهره نهم سال 96 شده که باید به او تبریک گفت. حتما خودش هم مثل ما سورپرایز شده است. آقای فاضلی ما هم خیلی مخلصیم و اگر اجازه بدهید خواستیم بگوییم که ما هم خیلی ارادت داریم. کلا!
  اتحادیه فوتبال انگلیس بالاخره رأی داد و پپ گواردیولارا به‌خاطر استفاده از روبان زرد رنگ بر روی لباس‌هایش، در حمایت از استقلال‌طلبان ایالت کاتالونیا را نقره داغ کرد.
حالا گواردیولا باید 20‌هزار پوند جریمه بپردازد. همان‌طور که اطلاع دارید قیمت 20هزار پوند در ایران این‌گونه است که این‌طرف خیابان 140‌میلیون تومان از صرافی می‌خریدش و آن‌سوی خیابان 141 میلیون تومان به دلارفروش می‌فروشید. گواردیولا درباره روبان زرد گفته بود؛ بستن‌اش برای درخواست آزادی 4‌نفری است که به عقیده او در عین بی‌گناهی در زندان‌های اسپانیا به‌سر می‌برند. کاربران ایرانی فضای مجازی بعد از این‌که از خجالت داور مالزیایی بازی استقلال العین درآمدند، صابونی هم به تن پپ زده بودند. مثلا یکی نوشته بود، این همه کارگر در قطر کشته شد، چرا اعتراض نکردی. اینها نکات واقعا جالبی است که به عقل هر کسی نمی‌رسد. البته پپ اگر می‌آمد ایران در هر بازی بعد از زدن گل، می‌توانست پیراهنش را بزند بالا و عکس رفقای زندانی‌اش را نشان بدهد. خوشبختانه در این زمینه‌ها دشواری نداریم.
  آقا ما نمی‌دانستیم پوچتینو، سرمربی تاتنهام این‌چنین بامزه است. استاد که چهارشنبه شب در مقابل قدرت یووه سر فرود آورد و متوجه شد که این «تو بمیری از آن توبمیری‌ها نیست»، بعد از بازی «ننه‌ من غریبم» درآورد و بند کرد به این‌که عوامل بیرون از زمین باعث باخت تیمش شده‌اند. استاد که در اواخر نیمه دوم بازی کپ کرده بود و نمی‌دانست از کجا خورده، حالا می‌گوید آنیلی و ماروتا بین 2‌نیمه داور را تحت تأثیر قرار داده‌اند. بی خیال داداش! البته شانس آوردیم استاد سیانکی بازی را گزارش نمی‌کرد، چون ممکن بود دوباره لب‌خوانی کند و بگوید «پوچتینو داره به بازیکناش می‌گه هیگواین و دیبالا رو ول کنید، آنیلی و ماروتا رو بچسبید.» خداوکیلی داریم بین مفاخری چون منصوریان و سیانکی زندگی می‌کنیم و خوش می‌گذرانیم، کسی قدر نمی‌داند.
  برانکو در همین مصاحبه‌ای که بالا ذکر کردیم، گفته توپ وریا یک سانتیمتر این‌طرف‌تر بود و گل نمی‌شد، من  عالی بودم. گویا استاد بعد از یک بازی استراحت دادن به ربیع‌خواه می‌خواهد او را به زمین برگرداند. طرفداران برانکو هم این چند روز منتقدان را ریز ریز کرده‌اند و می‌گویند برانکو بهترین مربی دنیاست و از همه بیشتر می‌فهمد و کسی حق ندارد، بگوید بالای چشمت ابروست. الان اگر بپرسی می‌گویند بابک حاتمی و محمد علوی هم از استانداردترین بازیکنان بوده‌اند و شماها فوتبال نمی‌فهمید. پریموف و پولیانسکی هم تاپ‌ترین بازیکنان اروپا بوده‌اند. الان همین آدم همتی و علوان‌زاده هم که روی نیمکتند بهترین ذخیره‌های صفردقیقه‌ای دنیا هستند و برانکو خوب شد آن‌ها را پسندید که وقتی تیم از پنجره‌های نقل‌و‌انتقالات محروم است اقلا 2‌تا ذخیره کاملا مناسب برای نیمکت و روی سکوها داشته باشد وگرنه خیلی بد می‌شد.
استاد، داداش، بزرگوار، ما هم می‌گوییم برانکو مربی خیلی خوبی است، اما شاید 2‌تا ایراد ریز هم داشته باشد. با اجازه زامبی‌های فضای مجازی البته.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید