• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92221
+
-

آزادی گروگان 37ساله پس از 3‌ماه اسارت

آزادی گروگان 37ساله پس از 3‌ماه اسارت


معامله با باندهای مافیایی مواد‌مخدر باعث شد قاچاقچیان جوانی 37ساله را ربوده و 3‌ماه در اسارت خود نگه دارند اما این گروگانگیری با دخالت پلیس پایان یافت و جوان ربوده شده آزاد شد.
به گزارش همشهری، وقوع این گروگانگیری به مهر‌ماه امسال برمی‌گردد. نزدیکان جوان 37ساله‌ای به پلیس ایرانشهر مراجعه کرده و گفتند افراد ناشناس او را ربوده‌اند. هیچ‌کس صحنه ربودن این جوان را ندیده بود و معلوم نبود که چه کسانی و با چه انگیزه‌ای او را ربوده‌اند. با وجود این، چند روز بعد او با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت چند نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد‌مخدر او را به گروگان گرفته‌اند. او گفت چون با آنها معامله‌ای انجام داده و دچار اختلاف حساب شده است آنها نیز وی را به گروگان گرفته‌اند.
با اینکه این گروگانگیری در ایرانشهر اتفاق افتاده بود اما شواهد نشان می‌داد گروگانگیران این جوان را به شهر دیگری منتقل کرده‌اند اما هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود نداشت.
تحقیقات پلیس برای نجات جوان ربوده شده در شرایطی ادامه داشت که آدم‌ربایان هرازگاهی در تماس‌های تلفنی خانواده گروگان‌شان را تهدید می‌کردند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه سرانجام کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد جوان 37ساله پس از ربوده شدن به شهرستان دلگان منتقل شده و در آنجا نگهداری می‌شود. در این شرایط بود که گروهی از مأموران با اخذ نیابت قضایی راهی دلگان شدند. آنها پس از چند روز تحقیق توانستند اسارتگاه گروگان را که در یکی از روستاهای دلگان بود، شناسایی کنند و سرانجام روز یکشنبه در جریان عملیاتی که با مشارکت مأموران یگان امداد و یگان تکاوری انجام شد، ضمن دستگیری آدم‌ربا جوان ربوده شده نیز پس از 3‌ماه اسارت آزاد شد. سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان‌و‌بلوچستان در این‌باره به همشهری، گفت: در این پرونده همکارانم تلاش‌های زیادی را برای نجات فرد ربوده‌شده انجام دادند اما گروگانگیر تلاش کرده بود هیچ ردی از خود به‌جا نگذارد. با وجود این، سرانجام مخفیگاهش شناسایی و او دستگیر شد. وی ادامه داد: در این عملیات ضمن آزادی گروگان پس از 3‌ماه یک خودروی پژو۴۰۵ مسروقه، همراه چند قبضه سلاح سرد نیز کشف شد. به گفته او، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید