• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92220
+
-

قاتل برادر بیمار بخشیده شد

قاتل برادر بیمار بخشیده شد


جوان 21ساله که برادر 8ساله‌ بیمارش را به قتل رسانده بود، از سوی پدر و مادرش بخشیده شد و از مجازات قصاص گریخت.
به‌گزارش همشهری، این حادثه 26آذر‌ماه امسال رخ داد و متهم که رامین نام دارد، زمانی که پدر و مادرش در خانه حضور نداشتند، برادر بیمارش را به قتل رساند و فراری شد. پدر و مادرش وقتی به خانه برگشتند، با دیدن پیکر بی‌جان پسر 8ساله‌شان وحشت کرده و اورژانس را خبر کردند. دقایقی بعد تیمی از امدادگران اورژانس در خانه آنها در شرق تهران حاضر شدند و زوج میانسال که هنوز به‌درستی نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است، از آنها برای نجات پسرشان کمک خواستند. معاینات اولیه اما نشان می‌داد پسربچه 8ساله جانش را از دست داده است و آنچه توجه امدادگران اورژانس را جلب کرد، آثار کبودی روی گردن او بود که نشان می‌داد وی خفه شده است. در این شرایط ماجرا به پلیس و قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد. پس از آن تیم تحقیق راهی محل جنایت شدند و به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسربچه 8ساله (مقتول) یک بیماری خاص دارد و خانواده‌اش که از یک‌سالگی پی به بیماری او برده بودند، مدام درگیر تهیه دارو و درمان پسر کوچکشان بودند. آنطور که پدر و مادر مقتول می‌گفتند، پسربچه 8ساله آنها با برادر بزرگ‌ترش به‌نام رامین در خانه بود.
رامین گوشی‌اش را خاموش کرده بود و خانواده‌اش اطلاعی از او نداشتند و همین موضوع فرضیه جنایت از سوی وی را قوت می‌بخشید.
تحقیقات برای دستگیری جوان 21ساله که دانشجو بود، ادامه داشت تا اینکه او چند ساعت بعد خودش را به مأموران پلیس در حوالی پارک ساعی رساند و گفت که برادر کوچکش را به قتل رسانده و حالا آمده که خود را تسلیم پلیس کند. پسر جوان گفت: برادرم را دوست داشتم و عاشقش بودم اما بیماری‌اش هم او را زجر می‌داد و هم پدر و مادرم را. در همه این سال‌ها شاهد بودم که چطور پدر و مادرم درگیر بیماری او بودند و می‌دانستم که این بیماری هرگز درمان نخواهد شد. برای همین تصمیم گرفتم کاری کنم که هم برادرم راحت شود و هم خانواده‌ام. من تصور می‌کردم با این کارم باعث راحتی آنها می‌شوم اما اشتباه می‌کردم. وقتی دستگیر شدم و پدر و مادرم را دیدم، فهمیدم که اشتباه بزرگی کرده‌ام. پدر و مادرم من و برادرم را دوست داشتند و هر کاری از دستشان برمی‌آمد برای ما انجام می‌دادند اما حالا باعث شدم که داغ بزرگی روی دلشان به‌وجود بیاید و از طرفی خودم هم برادرم را دوست داشتم و برای همین از کاری که کردم به‌شدت پشیمانم و عذاب وجدان دارم.
پس از اعترافات پسر جوان، قاضی جنایی برای او قرار بازداشت صادر کرد و برای اینکه سلامت روانی‌اش بررسی شود، به پزشکی قانونی معرفی شد. متخصصان پس از انجام آزمایش بر سلامت روحی و روانی این متهم مهر تأیید زدند. مرحله بعد ثبت اظهارات اولیای‌دم بود که پدر و مادر مقتول در دادسرا حاضر شدند و از خون پسر کوچکشان گذشتند و پسر بزرگشان را بخشیدند. به این ترتیب متهم به قتل از قصاص رهایی یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید