• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92035
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

  استقبال از حضور حداکثری پیمانکاران در مناقصات ساخت بازارهای جدید
ساخت 20بازار جدید میوه و تره‌بار در 20محله تهران تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفت. به گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر و گرامیداشت یاد و خاطره «سردار دل‌ها»، شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: «اعتقاد داریم توسعه بازارهای جدید میوه و تره‌بار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به رونق اقتصاد شهری کمک می‌کند.» سیدسعید راد با تأکید بر اینکه کار ساخت 4بازار جدید میوه و تره‌بار به‌زودی به پایان می‌رسد، ادامه داد: «سایر بازارهای در دست ساخت و بازارهایی که احداث آنها برای سال آینده در دستور کار این سازمان قرار دارند، فرصت‌هایی هستند که شرکت‌های متقاضی می‌توانند با همکاری در ساخت آنها، ضمن کسب درآمد در فضای رقابتی از طریق توسعه بازارهای جدید، در خدمت به شهر خود و شهروندان آن نیز سهیم و شریک ‌شوند.»  

  همکاری در پایش محیط‌زیستی صنوف آلاینده شهری
عملکرد محیط‌زیستی منطقه19 توسط مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مورد بازدید قرار گرفت. به گزارش همشهری، در این بازدید شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: «طبق قانون هوای پاک و اسناد بالادستی، تکالیف قانونی دستگاه‌ها مشخص شده و درخصوص آتش‌سوزی واحدهای منطقه خلازیر، همه سازمان‌های ذیربط باید از زباله‌سوزی جلوگیری به عمل آورند.» او از همکاری اداره کل محیط‌زیست در زمینه راه‌اندازی کمیته پایش مشترک جهت رصد واحدهای کوچک کارگاهی خبر داد و تأکید کرد: «اقدامات مطلوبی در سطح منطقه١٩ مانند شناسایی منابع آلاینده، آموزش و توانمند‌سازی‌، بهینه‌سازی‌ مصرف انرژی و توسعه انرژی تجدیدپذیر در بوستان ولایت صورت گرفته که امید است در زمینه اجرای آیین‌نامه مدیریت سبز و توسعه و نگهداشت انرژی‌های تجدیدپذیر، تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته شود.»  

  هدف از تعطیلی مدارس هنگام آلودگی حفظ سلامتی مردم است
یک کارشناس محیط‌زیست درباره دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: هدف از تعطیلی مدارس یا ادارات در زمان اوج آلودگی، حفاظت و حراست از سلامتی مردم است. به گزارش همشهری، یوسف رشیدی با بیان اینکه نوع آلاینده‌‌های تولیدی درکشورها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد، تصریح کرد: ترکیب ذرات آلاینده‌های هوا (دی اکسید گوگرد، منوکسید کربن و...) در همه کشورها یکسان است. ذرات معلق، عمده آلاینده‌ای است که شاخص آلودگی هوا را به‌خود اختصاص می‌دهد. وی افزود: ذرات معلق شامل گردوغبار، ترکیبات هیدروکربنی یا دوده، ترکیبات ناشی ازانتشارات ذرات لنت ترمز و... هستند. اگر داخل ذرات معلق جیوه و ترکیبات آلی سرطان‌زا وجود داشته باشد، برای سلامتی انسان‌ها بسیار خطرناک است.  این کارشناس محیط‌زیست با تأکید براینکه ترکیبات داخل ذرات معلق کشورها با یکدیگر متفاوت است، عنوان کرد: در ضمن شاخص ذرات معلق اکثر کشورهای جهان بالاست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید