• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91731
+
-

سایه جلیلی بر مجلس

سعید جلیلی که بعد از انتخابات ایده دولت سایه را مطرح کرده بود، این روزها با نمایندگان مخالف دولت جلسه می‌گذارد

احزاب
سایه جلیلی بر مجلس


در ماه‌های اخیر تیمی از نمایندگان مجلس که مخالف سیاست‌های دولت دوازدهم هستند، به‌صورت منظم با سعید جلیلی، لیدر «دولت سایه» جلسه برگزار می‌کنند.
به گزارش اعتمادآنلاین، سعید جلیلی کمپینی به راه انداخته با عنوان «دولت سایه شهر به شهر، دانشگاه به دانشگاه» و به شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور سر می‌زند و درباره مباحث روز سخنرانی می‌کند؛ سخنرانی‌هایی که انتقادات تندی نسبت به دولت در آنها به چشم می‌خورد. جلیلی همچنین تیمی در میان نمایندگان مجلس دارد که وقایع را بررسی و در موضوعات مختلف پیشنهادهای خود را مطرح می‌کنند و در صحن علنی مجلس به جریان می‌اندازند.
دیدار نمایندگان آنطور که از رصد صفحات سعید جلیلی در شبکه‌های مجازی برمی‌آید، اخیرا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و در مدت‌زمان مشخص در حال برگزاری است. از اطلاع‌رسانی‌ای که در این صفحات مجازی انجام گرفته پیداست که پیش از این به‌صورت موردی و با توجه به موضع برخی از نمایندگان در جلسات شرکت می‌کردند.
به نوشته این منابع، از تاریخ سه‌شنبه 21آبان‌ماه تاکنون 4جلسه برگزار شده است. به‌صورت متوسط بین 15تا 20نفر از نمایندگان در این جلسات شرکت می‌کنند و موضوعات روز و مهم در مجلس و دولت در این جلسات به بررسی گذاشته می‌شود.
گفته می‌شود نصرالله پژمانفر لیدری این تعداد از نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی برای حضور در جلسات دولت سایه را بر عهده دارد. همچنین تعدادی از نمایندگان به‌صورت ثابت در این جلسات حضور دارند و فقط تعداد اندکی از این نمایندگان در جلسات مختلف تغییر می‌کنند. 
بررسی کلیات بودجه سال‌99 و تدوین چند طرح و پیشنهاد، کمک به معیشت خانوار ایرانی و ارائه 2طرح عملیاتی، اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و حذف 4صفر از پول ملی طی این مدت در دستور کار این جلسات بوده است.


اسامی برخی حاضران در جلسات

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر، محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ، محمود شکری نماینده تالش، اکبر ترکی نماینده فریدن، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد، سیدراضی نوری نماینده شوش، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، علی رستمیان نماینده دلفان‌ و ذبیح نیکفر نماینده لاهیجان‌ ازجمله نمایندگانی هستند که در جلسات با سعید جلیلی حضور می‌یابند.

این خبر را به اشتراک بگذارید