• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91730
+
-

رئیس قوه قضاییه:

ناامید‌سازی‌ دشمن همچنان در اولویت است

قضایی
ناامید‌سازی‌ دشمن همچنان در اولویت است


رئیس قوه قضاییه گفت: اولویت ناامیدسازی دشمن باید همچنان باقی بماند تا از انقلاب، ارزش‌ها و کشور، صیانت شود.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه، حماسه نهم دی‌ماه را تجلی قدرت الهی از غیرمجاری معمولی و طبیعی دانست و تصریح کرد: متوجه شدن دل‌ها به ارزش‌های اسلامی و انقلاب به‌صورت خودجوش، احساس تکلیف مردم برای دفاع از دین و عاشورای حسینی، برملا شدن چهره فتنه‌گران و خاتمه یافتن فتنه‌ای که 8‌ماه امنیت و آرامش کشور را نشانه رفته بود، از مهم‌ترین شاخصه‌ها و دستاوردهای حماسه ۹دی به شمار می‌رود.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: تجربه ۹دی را در بسیاری از روزهای انقلاب داشته‌ایم و هر جا مردم احساس کرده‌اند که دشمن دسیسه می‌کند، با حضور خود به توطئه‌های دشمن پایان داده‌اند. ازجمله این ایام، ۵دی امسال بود که دشمن به‌صورت شفاف دعوت به قتل، ویرانگری، کشتار و غارت کرده بود و مردم هم شفاف پاسخ دادند که ناامیدسازی دشمن همچنان در اولویت است. مردم مشکلات اقتصادی و خواسته‌های مهمی دارند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اما در عین حال، اولویت ناامیدسازی دشمن باید همچنان باقی بماند تا از انقلاب، ارزش‌ها و کشور، صیانت شود.
رئیسی، پاسداشت بصیرت و مقاومت مردم را در گرو صیانت از حقوق مردم در همه عرصه‌ها توسط مسئولان و کارگزاران کشور دانست و با بیان اینکه امروز حل مشکلات اقتصادی و گره‌گشایی از معیشت و سفره مردم، یک مسئولیت اساسی است، افزود: در طول 40سال گذشته، این تجربه را به‌دست آورده‌ایم که هرجا در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم، حضور و مشارکت مردم را مدنظر قرار داده‌ایم، مردم با مسئولیت‌پذیری در صحنه حضور یافته‌اند و موفقیت کشور را رقم زده‌اند.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر کوتاه خود به شهرستان‌های ورامین و پیشوا، به همه مسئولان در مجموعه دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها تذکر داد که سازوکاری ویژه پیش‌بینی شود تا مردمی که به هر دلیل شرایط اقتصادی مناسبی ندارند، قادر به تامین هزینه اخذ وکیل نیستند یا لسان حقوقی ندارند و به‌طور کلی آحاد محرومان و مستمندان، در دسترسی به عدالت و احقاق حقوق شرعی و قانونی خود یا انجام امور اجرایی و اداری، با مانعی روبه‌رو نباشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید