• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91538
+
-

نمایشگاه کتاب کرمانشاه شاید وقتی دیگر

نمایشگاه کتاب کرمانشاه شاید وقتی دیگر

فرحناز چراغی  _  کرمانشاه- خبرنگار

نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه که قرار بود آذرماه برگزار شود، لغو شد و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پاسخ روشنی دراین باره به مردم ندادند. چهاردهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه ۲۰آبان سال گذشته با حضور ۲۹۶ناشر و در ۶۰۰غرفه و با شعار «حال خوب خواندن» درمحل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کرمانشاه برپا شده بود و قرار بود پانزدهمین دوره نمایشگاه از ۱۸ آذر کار خود را در کرمانشاه آغاز کند. 
یکی از شهروندان کرمانشاهی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب کرمانشاه هرسال در پاییز برگزار می‌شود، به همشهری می‌گوید: امسال مسئولان وعده اواسط آذر را داده بودند، اما نمایشگاه کتاب برگزار نشد.
محمد که دانشجو است، می‌افزاید: من و بسیاری از دوستان دانشجویم با تخفیف‌های ویژه دانشجویان، بیشتر کتاب‌های مورد نیاز خود را از نمایشگاه تهیه می‌کردیم. دلیل برگزارنشدن نمایشگاه مشخص نیست نشد و مسئولان دراین باره چیزی نگفته‌اند.
یکی از کتاب‌فروشان کرمانشاه هم دراین باره می‌گوید: نمایشگاه کتاب بی‌تردید به دلیل وسعت و اقبال مردمی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی استان محسوب می‌شود که امسال برگزار نشد. ایمان چاله‌چاله با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای فروش کتاب ازسوی ناشران و فروشندگان است، می‌افزاید: بسیاری از مردم کرمانشاه توان حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران را ندارند و نمایشگاه کتاب کرمانشاه فرصت مناسبی برای مردم استان است تا بتوانند به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.
وی با ابراز تاسف از برگزارنشدن نمایشگاه کتاب در کرمانشاه اضافه می‌کند: این موضوع نشان از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به این رویداد بزرگ فرهنگی است.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در پاسخ به این گلایه‌ها دلیل برگزار نشدن نمایشگاه را اعتراض‌های اخیر به گرانی بنزین می‌داند و به همشهری می‌گوید: نمایشگاه کتاب کرمانشاه با توجه به استقبال گسترده مردم کتاب دوست کرمانشاه همواره مورد توجه ناشران قرار داشته‌است و بسیاری ناشران برتر کشور برای حضوردر این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
سیروس کاظمی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب استانی درحال حاضر در استان‌هایی که از پیش برای این منظور ثبت‌نام کرده بودند درحال برگزاری است، می‌افزاید: در اولین فرصتی که امکان باشد، نمایشگاه کتاب را برگزار می‌کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید