• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91537
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xR42
+
-

تلفات آنفلوآنزا به ۱۰۸ نفر رسید

قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، سمنان، اصفهان، کرمانشاه، کرمان و تهران بیشترین درگیری را با آنفلوآنزا داشتند و بیشترین مرگ و میر در تهران، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی ثبت شده است.  
به گزارش گروه ایرانشهر، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین تلفات این بیماری را 108 نفر اعلام کرد و گفت:  با مرگ 2مبتلا به آنفلوآنزا در هفته گذشته، تعداد کل تلفات این بیماری از اول مهر به ۱۰۸نفر رسید. 
 علیرضا رئیسی افزود: موج ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است و هفته گذشته ۲۳۲ بیمار تنفسی بستری شده‌اند.
 او پیش از این، دلیل اصلی مرگ افراد فوت شده در اثر آنفلوآنزا  را داشتن بیماری‌ زمینه‌ای مانند بیماری‌های مزمن تنفسی و قلبی دانسته و شیوع این بیماری را نسبت به سال‌های گذشته بسیار شدید توصیف کرده بود.   حسین عرفانیان، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم با بیان اینکه موج اپیدمی آنفلوآنزا در حال فروکش است و از این پس تعداد موارد این بیماری کمتر می‌شود، گفت: گرچه تا آخر فصل سرما مواردی از این بیماری را در کشور خواهیم داشت، اما اپیدمی و همه‌گیری که در سه ماه گذشته داشتیم مراحل پایانی را سپری می‌کند. براساس فرمول‌های جهانی که حسین عرفانیان رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به آن اشاره می‌کند در موارد اپیدمی آنفلوآنزا حدود ۱۵درصد جامعه با این بیماری درگیر و 2 درصد این افراد در بیمارستان بستری می‌شوند. از این تعداد بستری شده ۱۰ درصد در ICU بستری می‌شوند و حدود ۳۰ درصد افراد بستری در ICU فوت می‌کنند. 
به این ترتیب باید انتظار مرگ ۳۱۲ نفر در هر هفته را می‌داشتیم که خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ ناشی از این بیماری در کشور در این دوره از اپیدمی به مراتب کمتر بود.به گفته آن‌ها، هر 5سال یک‌بار، شاهد ایپدمی آنفلوآنزا هستیم.  

این خبر را به اشتراک بگذارید