• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 2 دی 1398
کد مطلب : 90965
+
-

روی خط انتخابات

2 اصلاح طلب واقعی بهتر از 80 فیک

صادق خرازی، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب «ندای ایرانیان» در گفت‌وگویی با خبرآنلاین معتقد است که «2 اصلاح‌طلب در مجلس بهتر از ۸۰ آدم فیک بازیگر هستند.» خرازی هرگونه ائتلاف با نیروهای غیراصلاح‌طلب را رد کرده و می‌گوید: «ائتلاف یک دروغ است و نتیجه‌اش می‌شود ورود افراد دروغین به تفکر یکدست. نتیجه‌اش می‌شود اینکه یک فرد تا اعماق وجودش راست است اما ادای روشنفکری و اصلاحات را درمی‌آورد؛ تا جایی که می‌تواند رهبران اصلاحات را فریب دهد. وقتی‌که علم و عمل یکی نباشد، نتیجه‌اش همین می‌شود که طرف فیک است، ولی ادای اصلاحات را درمی‌آورد و نهایتا به یک کاریکاتور سیاسی تبدیل می‌شود؛ بنابراین من با هرگونه ائتلافی که فیک‌سازی‌ کند، مخالف هستم.»

ماهیگیری از آب گل‌آلود اقتصاد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در آستانه انتخابات برخی افراد به‌دنبال برجسته کردن اخبار منفی هستند تا از این طریق خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند؛ لذا باید در این مسیر کارگروه‌های تخصصی ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی، مباحث پیرامون انتخابات و آثار اطلاع‌رسانی در این حوزه بر اقتصاد کشور را مورد توجه قرار دهد.(فارس)

جایگاه ائتلاف اصولگرایان کجاست؟

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه من متصور این نیستم که یک لیست از جریان اصولگرایی بیرون خواهد آمد و بقیه اصولگرایان به‌نفع دیگران به‌طور کامل کنار خواهند رفت، به ایسنا گفت: قاعدتا لیست‌های متعددی ورود خواهد کرد؛ به‌طور مثال هنوز لیست ائتلاف در مراحل مقدماتی خود است اما آقای قالیباف از تهران سفر می‌کند و می‌گوید نفر ما در لیست مشخص شده و جمعی از نمایندگان قبلی یا فعلی مجلس نیز بیان می‌کنند که ما در لیست هستیم. در نتیجه اکنون تکلیف لیست 5نفره مشهد مشخص است، یک نفر از لیست خارج شده و یک نفر هم که سهم آقای قالیباف بوده، مشخص شده؛ بنابراین سؤال این است که جایگاه شورای ائتلاف کجاست؟

درخواست از شورای نگهبان

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگوی با اعتمادآنلاین، از اعضای شورای نگهبان خواسته تا نظارت استصوابی را امسال حذف کنند. وی توصیه کرد: شورای نگهبان هر کسی را که طبق استعلام از 4 مرجع مشخص شده محکومیتی دارد، سوابق گروهکی یا مسائلی که در قانون دیده‌شده را دارد، رد صلاحیت کند، کسی بحث ندارد.


خوشحالی از طرز فکر اصولگرایان!

ابراهیم فیاض، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی درباره معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی به نامه‌نیوز گفت: همه اصولگرایان اعم از قالیباف و پایداری باورشان این است که دیگر رأی آورده‌اند و انتخابات را برده‎اند؛ بنابراین دائم درباره تصمیماتی که می‌خواهند در مجلس آینده برای اداره کشور بگیرند، حرف می‌زنند. وی افزود: البته اصلاح‌طلبان هم از این طرز فکر اصولگراها راضی هستند و بر آتش همین باور اصولگراها می‌دمند و بیشتر فضای بازی در این زمین را برای آنها مهیا می‌کنند؛ چون یادمان نرفته که همه اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 باور داشتند که رأی‌آوری رئیسی قطعی است اما همین تصور باعث شکست آنها شد.

روایتی از «شانس بسیار زیاد اصولگرایان»

محمدحسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفته: در انتخابات سال۷۶ اگر بررسی کنید می‌بینید که خود آقای خاتمی هم فکر نمی‌کرد که رأی بیاورد و رئیس‌جمهور شود و همه فکر می‌کردند آقای ناطق‌نوری برنده انتخابات است اما نتیجه چیز دیگری را اعلام می‌کرد. وی به فارس درباره نتایج انتخابات پیش‌رو هم، گفت: «معتقدم شانس پیروزی اصولگرایان در دوره یازدهم مجلس بسیار زیاد و بالاست.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید