• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب : 90581
+
-

عضویت نماینده‌ای از بنیاد شهید در کمیته نام‌گذاری شورای شهر

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران این هفته ۶ دستور کار داشت. در این نشست که یکصد و هجدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بود، پیشنهادات رسیده درخصوص شاخص‌های سطح سوم سند عملیاتی برنامه توسعه، فهرست عناوین رشته‌های پیشنهادی مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی مؤسسه علمی- کاربردی شهرداری تهران، طرح نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل‌های غیردولتی و مدیریت شهری، طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب، اصلاح آیین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران و طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران مطرح و بررسی شد.
به گزارش همشهری، حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح یکصدو هجدهمین جلسه کمیسیون گفت: «بررسی پیشنهادات واصله درخصوص شاخص‌های سطح سوم سند برنامه سوم شهرداری تهران یکی از این دستور کارها بود. در این دستور، 3‌شاخص رشد عدالت اجتماعی در شهر، ارتقای حس تعلق به محله و منطقه و رشد اقتصاد فرهنگ و هنر به‌عنوان اولویت تعیین شد. بر همین اساس قرار شد این اولویت‌ها یکشنبه هفته آینده در جلسه مشترک با حضور معاون برنامه‌ریزی و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به بحث گذاشته شود.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در توضیح دیگر دستور جلسه کمیسیون، از تصویب ۴۹ کد رشته تحصیلی در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران خبرداد و گفت:«در این جلسه فهرست عناوین رشته‌های پیشنهادی مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی مؤسسه علمی-کاربردی شهرداری تهران بررسی شد؛ همه عناوین رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی - کاربردی شهرداری تهران مشخص است و مشابه آنها در دیگر دانشگاه‌ها وجود ندارد و این رشته‌ها صرفا در دانشگاه علمی - کاربردی شهرداری تهران تدریس می‌شود.»

بررسی طرح «نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل‌های غیردولتی و مدیریت شهری» دیگر دستور یکصدو هجدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بود. حجت نظری در این‌باره گفت:« ماده ۷۰ برنامه سوم توسعه شهر تهران بر مشارکت نهادهای غیردولتی و مدیریت شهری تأکید کرده است. بنابراین به‌دلیل اینکه شیوه ارتباط بخش‌هایی از شهرداری با سازمان‌های مردم نهاد ممکن است متفاوت باشد، با تصویب این نظام نامه، مشارکت نهادهای غیردولتی و سمن‌ها با شهرداری نظام‌مند خواهد شد.»
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین از بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران» در جلسه این کمیسیون خبرداد و اظهار کرد:« پس از بررسی این طرح از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، مقرر شد نامه‌ای با این مضمون که «طرح نیاز به مصوبه شورا ندارد» به شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارسال شود. اینکه توچال به‌عنوان میراث فرهنگی ثبت شود، ضروری است اما به مصوبه شورای شهر نیاز ندارد.»

طرح «اصلاح آیین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران» دیگر دستور جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بود. نظری درباره این طرح گفت: «بر این اساس ترکیب پیشنهادی کمیسیون نامگذاری به ۳ نفر از اعضای کمیسیون، روسای 2 ستاد زیرمجموعه کمیسیون، مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران، مدیر روابط عمومی شهرداری تهران و 2 نماینده بدون حق رأی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگستان زبان و ادب فارسی تغییر می‌کند.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید