مجید جباری _ خبرنگار
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دیروز میزبان جمعی از خبرنگاران شهری بود. با توجه به در پیش بودن شب یلدا، محمدرضا جوادییگانه دیروز از ویژه برنامههای شهرداری بهمناسبت شب یلدا گفت. از برنامههایی که مدیریت شهری پایتخت برای این رسم کهن پیشبینی کرده است.
معاون شهردار تهران در اینباره گفت: «یلدا یک رسم قدیمی ایرانی است که طی چند دهه اخیر بیشتر به آن توجه و بازآفرینی شده است؛ ازاینرو ما هم تلاش میکنیم نشاط اجتماعی را بر مبنای خانواده ایجاد کنیم. میدانیم که مردم درگیر مسائل معیشتی و آلودگی هوا هستند، اما شهروندان مطالبات متعددی هم در حوزههای اجتماعی و فرهنگی دارند و ما تلاش میکنیم به این موضوعات نیز توجه کنیم.»
جوادییگانه، سیاست اجرایی مدیریت شهری در مورد شب یلدا را اجرای برنامههای نشاط خانه محوری اعلام کرد و افزود: «در این زمینه از ظرفیت محلهها استفاده میکنیم و نماد و المانهای یلدا را نیز در سطح شهر ازجمله بیلبوردها بهکار میگیریم. همچنین در فرهنگسرایی با حضور مهاجران و اتباع افغانستانی برنامههایی را در زمینه شعر اجرا خواهیم کرد.»
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه از راهاندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین میوه و ترهبار پایتخت خبر داد و عنوان کرد: «از 20 تا 30 آذر نیز جشنواره سمفونی آذر را داریم و برای آسایشگاهها، سربازخانهها، خوابگاهها، گرمخانهها و همراهسراهای بیمارستانها نیز برنامههای شادی خواهیم داشت.»
او با اشاره به رونمایی از سردیس هخامنشی در آیندهای نزدیک گفت: «این برنامه با حضور جمعی از مدیران در برج میلاد اجرا میشود.ضمن اینکه 30آذرماه قطار مهربانی توسط مترو از کهریزک به سمت حرم امامخمینی حرکت میکند و برنامههای مفرحی به مناسبت شب یلدا اجرا خواهد شد. به مناسبت این شب در میادین میوه و ترهبار شهرداری تخفیف 50درصدی برای خرید انار و 40درصدی برای سایر اقلام خواهیم داشت. همچنین فروشگاه شهروند نیز تخفیفها و برنامههایی در این زمینه اجرا میکند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اما در ادامه نشست خبریاش نتایج نظرسنجی تازهای را از میزان رضایتمندی مردم از شهرداری تهران اعلام کرد. بهگفته جوادی یگانه، نتایج نظرسنجی از 8هزار شهروندان تهرانی در بازه زمانی یک ماهه یعنی 15مهر تا 15آبان نشان میدهد که 8.8درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی از شهرداری تهران رضایت کلی دارند و به شهرداری تهران، نمره رضایت «زیاد» و «خیلی زیاد» دادهاند؛ این در حالی است که 50درصد پاسخدهندگان، سطح رضایتشان «کم» و «خیلی کم» بوده است. معاون شهردار اضافه کرد: «همچنین 33درصد از جمعیت نمونه در پاسخ به اینکه مهمترین اقدام شهرداری چه بوده است پاسخ دادهاند که «شهرداری هیچ کاری نکرده» که البته این آمار نسبت بهمدت مشابه سال قبل از آن بهبود یافته است. براساس این نظرسنجی همچنین، مردم در سطح کلان از مدیریت شهری رضایت نداشتند اما در سطح خرد آمارها بهتر است و نسبت به گذشته وضعیت بهبود یافته است.»
برخی از نتایج حاصل از نظرسنجی صورتگرفته از 8هزار شهروند تهرانی را در زیر میخوانید:
- نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم از طریق سامانه 137و 1888
36درصد با این شمارهها تماس گرفتهاند
سالانه 2.5میلیون تماس با 137
سالانه 500هزار تماس با 1888
- رضایت از شهرداری مناطق
کمترین:منطقه 15
بیشترین: منطقه 6
- رضایتمندی از شهرداری در حوزههای خدمات عمومی و معابر
58درصد: رضایت از جمعآوری زباله
47درصد: رضایت از روشنایی معابر
54درصد: رضایت از نگهداری فضای سبز
46درصد: رضایت از زمینهای بازی
37درصد: رضایت از رسیدگی به آبگرفتگیها
65درصد: رضایت از میادین میوه و ترهبار
40درصد: رضایت از وضعیت آسفالت خیابانها
25درصد: رضایت از وضعیت کفپوشهای معابر
54درصد مردم معتقدند کارگاههای ساختمانی به حریم خیابانها تجاوز کرده است
48درصد وضعیت راحتی و امنیت در پیادهراهها را مناسب نمیدانند
- حملونقل عمومی:
72درصد: دسترسی به اتوبوسهای شهری را مناسب میدانند
64درصد: اتوبوسها به موقع در ایستگاهها حضور پیدا میکنند
60درصد: وضعیت دسترسی به تاکسیهای خطی را خوب میدانند
- دسترسی شهروندان به سرویسهای بهداشتی عمومی
20درصد: دسترسی دارند
20 درصد: دسترسی ندارند
50درصد: از نظافت سرویسهای بهداشتی ناراضیاند
- طرح ترافیک:
آماری احصا نشده است اما براساس بررسی سالهای قبل، مردم در زمینه آلودگی هوا، ترافیک و توزیع نامتعادل امکانات دغدغه دارند.
- دستفروشان
50درصد رضایت از حضور دستفروشان
50درصد رضایت از برخورد با دستفروشان
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب :
90535
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/2kR5P
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved