• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 21 آذر 1398
کد مطلب : 90120
+
-

خبرها/شهر

ایستگاه متروی مولوی 30آذر
 افتتاح می‌شود


ایستگاه متروی مولوی از ایستگاه‌های خط 7متروی تهران، در روز پایانی آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش همشهری، علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام این خبر گفت: قول داده بودیم که به‌طور متوسط هر‌ماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنیم و بر همین اساس در 30آذرماه جاری(شنبه) ایستگاه متروی مولوی افتتاح خواهد شد. وی با بیان اینکه ایستگاه مولوی در چهارراه مولوی و در جنب بیمارستان اکبر آبادی قرار دارد، اظهارکرد: با توجه به نزدیکی این ایستگاه به بازار مولوی و بازار شوش به‌نظر می‌رسد شاهد استقبال زیاد مردم از این ایستگاه باشیم که قطعا تأثیر زیادی در استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت. مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه تا پایان سال نیز درنظر داریم تا ایستگاه‌های دیگر خط 7مترو را افتتاح کنیم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه برج میلاد، میدان قیام و ایستگاه شهید محلاتی نیز افتتاح خواهد شد و این در حالی است که ورودی ایستگاه نواب صفوی نیز از خط 7افتتاح خواهد شد.
 

سهم چشمگیر سواری‌ها
در تولید گازهای آلاینده تهران


خودروهای سواری در تولید مستقیم ذرات معلق 3درصد،اما در  آلایندگی‌های ثانویه ازجمله گازهای سرطان زا، نقش اساسی دارند.
حسین مقدم، سرپرست ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در واکنش به سخنان برخی قطعه‌سازان مبنی بر اینکه خودروهای سواری در تولید آلودگی هوا تنها 3درصد نقش دارند، گفت: براساس آخرین سیاهه انتشار، سهم آلودگی خودروهای سواری در تولید مستقیم ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون و 3درصد تعیین شده است، اما خودروهای سواری در تولید آلاینده‌های ثانویه نقش زیادی ایفا می‌کنند که متأسفانه مسئول مربوطه این بخش بی‌توجهی کرده است. وی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا که به‌صورت روزانه از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام می‌شود بر مبنای بالاترین آلایندگی که معمولا ذرات معلق است، گفت: خودروهای سواری در تولید گازهای آلاینده ازجمله مونواکسید کربن و اکسیدهای ازت که سرطان زا هستند نقش زیادی ایفا می‌کند که متأسفانه نادیده گرفته شده است. 


بازدید شهردار تهران
از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر


شهردار تهران در بازدید از کارگاه پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه راهگشای ترافیکی قرار گرفت. به گزارش همشهری، پیروز حناچی طی این بازدید میدانی بخش‌های مختلف پروژه احداث زیرگذر کوی نصر را مورد پیمایش قرار داد و ضمن استماع توضیحات صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در جریان آخرین وضعیت اجرایی طرح قرار گرفت. حناچی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت عملیات اجرایی پروژه، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه به‌منظور بهره‌برداری از زیرگذر کوی نصر تا پایان سال‌جاری تأکید کرد. این بازدید در حالی صورت پذیرفت که روزشمار بهره‌برداری از پروژه عدد 97را نشان می‌دهد و پیشرفت عملیات اجرایی از مرز 83درصد فراتر رفته است. براساس گزارشی که در جریان این بازدید میدانی ارائه شد، حدود 70درصد از عملیات خاکبرداری زیرگذر کوی نصر با موفقیت به اتمام رسیده است. پیش‌بینی می‌شود با گشایش رمپ جنوب به شرق تقاطع ظرف 48ساعت آینده، آخرین مرحله از خاکبرداری پروژه در محدوده رمپ شرقی آغاز شود. هم‌اکنون کل مسیر باند جنوبی و همچنین بخش شرقی باند شمالی زیرگذر، زیر روکش آسفالت رفته است و اقدامات باقیمانده در زمینه روسازی مسیر باند شمالی از اوایل هفته آینده از سرگرفته خواهد شد. نصب قطعات بتنی نما که از جبهه غربی پروژه آغاز شده است، از دیگر جبهه‌های کاری فعال در پروژه احداث زیرگذر کوی نصر به شمار می‌آید.


برنامه شهرداری
برای 1.5میلیون موتورسوار


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به‌کار کمپین «موتورسوار خوب» خبر داد. به گزارش همشهری، محمدرضا جوادی‌یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، گفت: «5/1میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آنها با رفتارهایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، بر اثر سوانح مختلف آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌خود، خانواده و جامعه وارد می‌کنند.» او با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ‌ومیر در ایران و جهان به شمار می‌روند، ادامه داد: «آمارها میزان نارضایتی از شیوه‌های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می‌کند که نشان می‌دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی درنظر گرفته شود.» بر این اساس «کمپین موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ، به‌منظور پیدا‌کردن راه‌حلی برای مسائلی چون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به‌دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ‌ومیر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران را طراحی کرده است. معاون شهردار تهران‌ اهداف این کمپین را هویت‌دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون‌شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تأکید بر خانواده موتورسواران و افراد پیرامون آنها عنوان کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید