• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89617
+
-

شاخص ساعت کار مفید ایرانی‌ها 15ساعت در هفته است

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر و دبیر نخستین همایش ملی بهره‌‌ وری در مدیریت شهری در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه، از همایش ملی بهره‌وری که هفته گذشته برگزار شد گفت: شاخص‌ها در میزان ساعت کار مفید ما ایرانی‌ها نگران‌کننده و به‌شدت پایین است و طبق آمار، تنها به ۱۵ساعت در هفته می‌رسد.

به‌گزارش همشهری، سید مصطفی قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این نشست با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شرکت خدمات اداری شهر، تامین نیروهای قراردادی شهرداری است، گفت: در بهمن‌ماه سال۹۶ که این شرکت را تحویل گرفتیم تعداد نیروی انسانی آن به ۳۵۰۰نفر کاهش پیدا کرده بود؛ درحالی‌که در ابتدای سال۹۶ این تعداد ۷هزار نفر نیرو بوده است و متناسب با این کاهش درآمدهای شرکت نیز کاهش پیدا کرده بود و ما نیاز به یک برنامه‌ریزی استراتژیک داشتیم تا بتوانیم متناسب با آن طرح تجاری را ارائه دهیم. وی با بیان اینکه این طرح تجاری در اسفند‌ماه سال۹۷ طراحی و رونمایی شد، افزود: یکی از خدماتی که شرکت خدمات اداری شهر به شهرداری‌های سراسر کشور و تمامی واحدهای مدیریت شهری ارائه می‌کند بحث‌های آموزشی و مشاوره مدیریت است. این آموزش‌ها به‌صورت آموزش‌های بدو خدمت، ضمن خدمت و آموزش‌های تخصصی از سطوح عملیاتی و کارشناسی تا سطوح میانی و تاکتیکی و در نهایت تا سطوح استراتژیکی و مدیران ارشد به شهرداری‌های سراسر کشور ارائه می‌شود.
دبیر نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با بیان اینکه روند تکاملی شاخص بهره‌وری در اسناد بالادستی از برنامه دوم توسعه قابل مشاهده است، عنوان کرد: در برنامه 5 ساله سوم، شهرداری تهران موظف شده تا شاخص‌های بهره‌وری در خدمات قابل ارائه به شهروندان را احصا و رصد کند.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه افزود: با توجه به موارد و شاخص‌های نگران‌کننده و با توجه به اینکه یکی از وظایف شرکت خدمات اداری شهر ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان در شهرهای مختلف کشور است، ایده توجه به بهره‌وری در مدیریت شهری را مطرح و با نهادهای مرتبط ازجمله سازمان ملی بهره‌وری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که متولی بهره‌وری و بحث مدیریت شهری در کشور هستند در میان گذاشت.
دبیر نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با بیان اینکه آلودگی هوا سمبل کمبود و بی‌توجهی به بهره‌وری در بخش‌های مختلف است، گفت: به‌عنوان نمونه می‌توان به فعال نبودن اکثر مراکز اسقاط خودرو در کشور، فرهنگ و خودروهای تک سرنشین، شبکه حمل‌ونقل عمومی و سوخت نامناسب اشاره کرد. امیدواریم که با هماهنگی همه نهادهای مرتبط، این وضعیت بهبود پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید