• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 4 آذر 1398
کد مطلب : 88658
+
-

در حاشیه سیاست

  7دانشجو مشمول عفو
خبرگزاری ایسنا جزئیاتی از عفو اخیر تعدادی از محکومان را منتشر کرده و نوشته است: عفو‌شدگان عموما مشمول عفو کامل و برخی تخفیف قابل توجه داشته‌اند. برخی ‌محکومان به حبس ابد بودند که عفو شده‌اند. برخی هم حبس‌های طولانی‌مدت مثلا بالای ۳۰ سال داشتند که مورد عفو قرار گرفته‌اند. از بین‌ ۳۲ محکوم امنیتی که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفتند، ۷ نفر دانشجو بوده‌اند.  سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه در دوره جدید، تمایز و مرزبندی صحیح بین جرائم امنیتی و سیاسی است، گفت: اگر عمل انتسابی مشمول جرم سیاسی باشد، برابر قواعد جرم سیاسی و با حضور هیأت منصفه و اگر مشمول جرم امنیتی بود، برابر ضوابط و مقررات جرائم امنیتی، مورد رسیدگی قرار گیرد.

  مهاجرانی: با افتخار از آیت‌الله خامنه‌ای دفاع می‌کنم
سیدعطاءالله مهاجرانی در پاسخ به انتقادات صورت‌ گرفته از مواضع سیاسی ضد‌ و نقیض او طی سال‌های اخیر در توییتی نوشت: «به‌نظرم کامنت‌گذارانی که با عنوان جعلی آشکار یا پنهان زیر توییت‌های این صفحه ناسزا می‌گویند، خوب است بیشتر بدانند: اینجانب با افتخار، بدون لکنت و شرمندگی از مبانی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای دفاع می‌کنم. در موارد لزوم منتقد نیز هستم. نقد از درون».

  جانشین فرمانده سپاه: هدف‌گذاری من داشتن 25نوه است!
سردار علی فدوی در همایش بسیج خواهران با انتقاد از وجود 2 فرزند برای خانواده‌ها، اظهار کرد: ‌خانواده‌های بسیج و سپاه حداقل باید ۵ فرزند داشته باشند، من ۵ فرزند بیشتر ندارم که اگر بیشتر داشتم توصیه می‌کردم شما هم فرزندان بیشتری داشته باشید. وی ادامه داد: دلیل اینکه من ۵فرزند بیشتر ندارم این است که قند همسر من در دوران بارداری فرزند پنجم بالا رفت و برای فرزند ششم احتمال خطر جانی برای همسرم وجود داشت. اگر این خطر نبود من تاکنون ۱۰فرزند هم داشتم. به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده سپاه همچنین اظهار کرد: البته قرار است بچه‌های من جبران کنند. دختر کوچک من که متولد سال ۷۱ است ۴بچه دارد. فرزندان زیر ۲۰سال ازدواج کردند و در زمان دانشجویی همه بچه‌دار شدند. من الان ۱۳نوه دارم و هدف‌گذاری ما هم ۲۵نوه است. آخرین نوه‌ام را که خدمت رهبری بردم ایشان گفتند تعداد نوه‌هایت بیشتر شود. وی تأکید کرد: فرزندآوری یک واجب محسوب می‌شود و اگر این واجب انجام نشود خداوند از ما سؤال می‌کند.

  عضو پایداری: برخی اصولگرایان وسط لحاف می‌خوابند
فعال سیاسی همسو با جبهه پایداری گفت: اگر در اصولگرایی عده‌ای به روش گذشته بنشینند برای دیگران نفر انتخاب کنند، این شدنی نیست و نتیجه‌بخش نخواهد بود چون بالاخره افرادی با پتانسیل قوی هستند که نقطه‌نظرات سنتی را درباره اجماع اصولگرایان قبول ندارند. به گزارش نامه‌نیوز، بیژن نوباوه گفت: در اصولگرایی اگر یکسری افرادی که هیچ نقش مثبتی در مجلس نداشتند و اساسا فعال نبودند بخواهند دوباره بیایند؛ اصلا به درد جامعه ما نمی‌خورند. بسیاری از این افراد وسط لحاف می‌خوابند که هم این وری باشند و هم آن وری. اصولگرایی زمانی موفق است که افراد زبده، انقلابی و کاریزماتیک را مورد حمایت قرار دهد. نوباوه با کنایه به شورای وحدت اصولگرایان گفت: نمی‌گویم اینها شورای نیروهای انقلاب هستند یا نیستند؛ اینکه یکی اسمی برای خودش می‌گذارد، اینطور نیست که همه قبولش کنند. واقعیت آن است که بسیاری از اینها صلاحیت این اسم‌ها را ندارند چون انقلابی و کاریزماتیک نیستند و زحمت جامعه را زیاد می‌کنند.

  اسناد سری 100 ساله انگلیس
فرمانده عملیات سازمان بسیج مستضعفین در مراسمی به مناسبت هفته بسیج گفت: قرارگاهی که دقیقا 100 سال پیش به مرکزیت کمپانی هند شرقی تشکیل شد و در آن قرارگاه شوم و منحوس تصمیم گرفته شد که به‌دلیل اینکه در ایران نفت کشف شده، ایرانیان باید کشته شوند؛ آنها گفتند با این فرهیختگی که در ایرانیان است و سابقه‌ای که از مقبولیت مرجعیت دارند، اگر ارزش نفت در ایران شکوفا شود و این نفت در دستان خود ایرانیان باشد، این ملت می‌توانند با سرعت مسیر پیشرفت را طی کنند و به یک ابر‌قدرت تبدیل شوند. به گزارش ایسنا، سردار سالار آبنوش افزود: سندی که آن روز نماینده کمپانی هند شرقی نوشت بعد از 100 سال هنوز به کلی سری است و اجازه نشر در اسناد انگلستان را ندارد و فقط 5 سال قبل یک کتاب از خاطرات چند افسر آمریکایی درباره آن با نام قحطی بزرگ در ایران چاپ شد، اما کمتر از ۴۵روز سریعا از سوی سفارت انگلستان از کتابفروشی‌های سراسر کشور جمع شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید