• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 3 آذر 1398
کد مطلب : 88551
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pYY3m
+
-

خواستگاران تازه برای بنزین اضافی

خواستگاران تازه برای بنزین اضافی

با گذشت یک هفته از اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، درخواست‌ها برای افزایش میزان سهمیه در حال افزایش است. برخی اصناف و مشاغل فعال خدماتی ظاهرا درخواست‌هایی دارند. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران می‌گوید: با ارسال نامه به اتاق اصناف ایران خواستار اختصاص سهمیه بنزین به اعضای این اتحادیه به‌منظور جلوگیری از افزایش هزینه تمام‌شده میوه شده‌ایم. همزمان در شرایطی که مطالباتی درباره اختصاص سهمیه سوخت به معلمانی که در روستاها تدریس می‌کنند، وجود دارد، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: رانندگان سرویس مدارس و اولیا نگرانی بابت افزایش هزینه‌های سرویس نداشته باشند؛ زیرا سهمیه سوخت سرویس مدارس براساس تصمیم‌ ستاد سوخت به تناسب با پیمایش تعیین شده است. او البته به درخواست سهمیه سوخت معلمان روستایی پاسخی نداد. به‌نظر می‌رسد در آینده تعداد خواستگاران افزایش سهمیه بنزین بیشتر هم خواهد شد؛ آن هم در شرایطی که مسئولان به این فکر هستند که اختصاص سهمیه به‌ خودروهای عمومی براساس میزان پیمایش خودروها صورت گیرد.

درخواست سهمیه برای میوه‌فروشان 
دیروز جالب‌ترین تقاضا برای دریافت سهمیه مازاد را  اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران مطرح کرد. او گفت: با ارسال نامه به اتاق اصناف ایران خواستار اختصاص سهمیه بنزین به اعضای این اتحادیه به‌منظور جلوگیری از افزایش هزینه تمام‌شده این بخش شده‌ایم. در شرایطی که ظرف روزهای اخیر قیمت میوه‌وتره‌بار ازجمله گوجه به‌شدت افزایش یافته است. اسدالله کارگر، افزود: اعضای ما روزانه یک تا 2 مرتبه با وانت‌بارهای خود برای خرید میوه‌و‌تره‌بار از نقاط مختلف تهران به میدان مرکزی میوه مراجعه می‌کنند و برای اینکه هزینه‌های آنها افزایش نیابد لازم است که سهمیه دریافت کنند. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار ادامه داد: از اعضای خود خواسته‌ایم که قیمت محصولات خود را افزایش ندهند اما برای همراهی بیشتر این بخش، این تسهیلات برای آنها لازم است. او گفت: اعضای ما خرده‌فروشان سطح شهر هستند که میوه را از میدان مرکزی برای فروش به سطح شهر می‌رسانند. برای این حمل‌ونقل از وانت‌هایی استفاده می‌کنند که عمده خودروهای آنها بنزین‌سوز است. کارگر در پاسخ به اینکه براساس این طرح اعضای اتحادیه بارفروشان میوه‌وتره‌بار نیز بنزین سهمیه‌ای دریافت می‌کنند یا خیر؟ گفت: اعضای اتحادیه بارفروشان برای عرضه محصولات خود در میادین مرکزی به‌طور معمول از خودروهایی با سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که 85تا 90درصد حمل‌ونقل آنها از طریق خودروهایی با این سوخت انجام می‌گیرد؛ بنابراین تأثیری بر قیمت این بخش نخواهد داشت. کارگر درباره اینکه «پیشنهاد دریافت چه مقدار سهمیه بنزین را داده‌اید؟» گفت: رقمی برای دریافت سهمیه بنزین به اتاق اصناف ارائه نداده‌ایم اما درصورتی که سهمیه وانت‌بارهای اعضای فروشندگان میوه و تره‌بار از 60لیتر فعلی به 120لیتر افزایش یابد، پاسخگوی نیاز آنهاست.

سهمیه تاکسی‌های اینترنتی
همزمان شهرام رضایی، معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: سازوکار پرداخت اعتبار رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با همکاری وزارت کشور انجام شده و وزارت نفت کمتر از یک روز زمان نیاز دارد تا اعتبار این رانندگان را به کارت‌های بانکی‌شان واریز کند. او با بیان اینکه سهمیه سوخت خودرو‌ها از ساعت صفر اول آذرماه در کارت سوخت مالکان اعمال شده، گفت: سهمیه سوخت خودروها، همانند ‌ماه آبان است با این تفاوت که در بحث تاکسی‌های درون‌شهری دوگانه سوز، سهمیه سوخت از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۰ لیتر افزایش یافته است. او افزود: همچنین سهمیه سوخت تاکسی‌های بین‌راهی و خطی بین‌شهری که برای تک‌سوز ۷۵۰ لیتر و برای دوگانه‌سوز ۴۵۰ لیتر در‌ ماه درنظر گرفته شده بود به کارت آنان واریز شد.

   رانندگان متخلف را معرفی کنید

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم از شارژ کارت سوخت سواری‌های کرایه بین‌شهری به میزان ۸۵۰ لیتر خبر داد و گفت: هیچ راننده‌ای حق افزایش قیمت کرایه را ندارد. از مردم می‌خواهیم درصورت مشاهده، آن را به اطلاع سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ یا تلفن گویای ۱۴۱ برسانند تا با متخلفان برخورد کنیم. داریوش باقر جوان افزود: از دی‌ماه براساس عملکرد و پیمایش هر یک از سواری‌هاکرایه درنظر گرفته شده و ممکن است برای خودروی هر راننده تغییر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید