• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88417
+
-

تونل‌هایی برای جابه‌جایی کالا

با اجرای پروژه، طی یک ساعت 72هزار واگن حمل کالا در مجموعه‌ای از تونل‌ها به حرکت درمی‌آیند

تونل‌هایی برای جابه‌جایی کالا

یک شرکت حمل‌ونقل در انگلستان تصمیم گرفته که شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی را راه‌اندازی کند تا از این طرق بتواند 600میلیون بسته را طی یک سال تنها در لندن به مقصد برساند. شرکت مگ‌وی که در ویمبلی لندن مستقر است، توسط روپرت کروز، مهندسی که در پروژه هایپرلوپ ایلان ماسک کار می‌کرد و فیل دیویس که کارشناس بازرگانی است، در سال2017پایه‌گذاری شد.
با اجرای این پروژه، طی یک ساعت، 72هزار واگن در مجموعه‌ای از تونل‌ها حرکت می‌کنند و هر واگن 4بسته را در امتداد یک مسیر مغناطیسی نگه می‌دارد. این مسیر مغناطیسی درصورتی که با بار الکتریکی فعال شود، می‌تواند بسته‌ها را با سرعتی حدود 60کیلومتر در ساعت جابه‌جا کند.

مناسب برای خرده فروشی
به گزارش پاپیولار مکانیک، این پروژه روشی سریع و ارزان را برای خرده‌فروشان به‌منظور جابه‌جایی کالا بین مراکز توزیع فراهم می‌کند. شرکت سازنده تاکنون مبلغی را از طریق سرمایه‌گذاران، ازجمله یک سوپر‌مارکت انگلیسی به نام «اکادو» که ممکن است در آینده از این سرویس استفاده کند، جمع‌آوری کرده است. همچنین یک کمک هزینه دولتی به مبلغ 650هزار پوند که ویژه طرح‌های نوآورانه در انگلیس بوده، دریافت کرده است. مسئولان شرکت مگ‌وی همچنین به این امید که مجموعه‌ای از تونل‌ها بتوانند چمدان‌ها و کالاهای معاف از حقوق گمرکی را به‌عنوان یک طرح آزمایشی به ترمینال‌ها منتقل کنند، در حال مذاکره با فرودگاه «هیترو» هستند.
با این حال، تخمین زده می‌شود که فقط برای ساخت تونل‌ها و واگن‌ها 5/1میلیون پوند در هر مایل هزینه شود. همچنین 5/3میلیون پوند برای برنامه‌ریزی و تضمین‌های حقوقی لازم است.
این در حالی است که دومین بخش از بودجه به مبلغ 750هزار پوند چند روز پیش از طرف شرکت سرمایه‌گذاری Crowdcube در قالب کمک به شرکت مگ‌وی درنظر گرفته شد.
همچنین برای پروژه بزرگ دیگری به نام «کراس‌ریل» که قابل مقایسه با پروژه مگ‌وی است، هزینه‌ای معادل 20میلیارد پوند پیش‌بینی شده است. این مبلغ برای ساخت یک مسیر 100کیلومتری که فقط 42کیلومتر تونل زیرزمینی دارد، هزینه می‌شود. با این حال، برای حمل‌ونقل بسته‌ها در طول مسیر 14هزار و 800کیلومتری لندن به بیش از 42کیلومتر تونل نیاز ‌است.
شرکت مگ‌وی که نام «ابزار تحویل» را برای خودش درنظر گرفته، مصمم است که بسته‌های مختلف را از طریق لوله‌هایی که شبیه لوله‌های انتقال آب و گاز است بین مراکز توزیع و مراکز بسته‌بندی جابه‌جا کند. این لوله‌ها شبیه تکنولوژی هایپرلوپ که توسط ایلان ماسک ارائه شده است، از الکترومغناطیس استفاده می‌کنند؛ هرچند شرکت مگ‌وی در فضای خلأ این کار را انجام نمی‌دهد و از این لوله‌ها به جای انتقال انسان، برای جابه‌جایی کالا استفاده می‌کند. این شرکت اکنون در حال نقشه‌برداری مسیر خود از شمال لندن در هاتفیلد تا پارک رویال در غرب لندن است و نخستین بخش از میلتون کینز تا پارک رویال به‌طول 90کیلومتر، طی 3سال آماده می‌شود. شرکت مگ‌وی گفته است که هدف از این کار نصب لوله‌های متعدد در سراسر انگلیس است.

مبارزه با آلودگی هوا
روپرت کروز، ‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مگ‌وی هم می‌گوید: «با توجه به اینکه دولت انگلستان نخستین اقتصاد بزرگ جهان است که تعهد کرده تا سال2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند، به‌نظر می‌رسد که گام‌های مثبتی در جهت کاهش گرمایش کره زمین برداشته است. البته این پرسش همچنان به قوت خود باقی است که چگونه می‌خواهیم به این هدف دست یابیم. هیچ برنامه‌ریزی مشخص و قابل توجهی برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل و همچنین مقابله با مشکل آلودگی هوا صورت نگرفته است. ما به ایده‌ها و طرح‌های بزرگی نیاز داریم که روش‌های فعلی تحویل کالا و صنعت حمل‌ونقل را در سال‌های آینده تغییر دهد. این بودجه کار را تا حدی توسعه داد که ما اخیرا توانستیم طرح آزمایشی تجاری را کامل کنیم که به این ترتیب انگلستان را به ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل کم‌کربن، کم‌تراکم‌تر و ایمن‌تر نزدیک می‌کند. اگر این کار به شکل کامل اجرا شود باعث حذف میلیون‌ها تن دی‌اکسیدکربن می‌شود. همچنین با حذف وسایل نقلیه سنگین می‌توان میلیون‌ها پوند در هزینه‌های تعمیر و نگهداری جاده‌ها صرفه‌جویی کرد.

هزینه بسیار بالا
تخمین زده می‌شود که فقط برای ساخت تونل‌ها و واگن‌ها 5/1میلیون پوند در هر مایل هزینه شود. همچنین 5/3میلیون پوند برای برنامه‌ریزی و تضمین‌های حقوقی لازم است

این خبر را به اشتراک بگذارید