• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88327
+
-

بردنِ شکست‌ناپذیران بدون کالدرون

درحالی‌که همه بازی‌های پنجشنبه و جمعه لیگ‌برتر لغو شده، در تنها بازی باقیمانده این هفته پرسپولیس باید عصر فردا از نفت مسجدسلیمان میزبانی کند. یک هفته بعد از بازی ایران و عراق و دو هفته بعد از انجام بازی‌های هفته دهم، شرایط برای برگزاری بازی‌ در سایر شهرها هنوز مهیا نشده اما گویا در تهران همه‌‌چیز برای میزبانی پرسپولیس آماده است. تیمی که در 5میزبانی قبلی‌اش 3برد، یک تساوی و یک باخت داشته، حالا در ششمین میزبانی باید روبه‌روی تیمی قرار بگیرد که هنوز در لیگ نوزدهم شکست نخورده است.
  سومین حمله ضعیف؛ سومین دفاع قوی
نفت مسجدسلیمان یکی از عجیب‌ترین تیم‌های فصل جاری است؛ تیمی که طی 10بازی فقط 7گل زده و با این آمار، صاحب سومین خط حمله ضعیف لیگ است. در این فصل فقط دو تیم قعرنشین گل‌گهر و شاهین کمتر از تیم تارتار گل زده‌اند اما زردپوش‌های مسجدسلیمان با همین گل‌های کم‌تعداد در نیمه بالای جدول حضور دارند و به همراه سپاهان تنها تیم‌های شکست‌ناپذیر لیگ بوده‌اند. نفت در 5بازی ابتدایی فصل به 5تساوی متوالی رسید و در 5بازی بعدی هم به 2برد و 3تساوی رسید. خط دفاعی این تیم که از زمان آمدن سوشا مکانی محکم‌تر هم شده با 5گل خورده به‌همراه پرسپولیس و فولاد سومین خط دفاعی برتر لیگ بوده است.
  اولین تجربه خواکین
پرسپولیس بعد از توقف نابهنگام مقابل ماشین‌سازی توانست با یک پیروزی باارزش در اهواز با روحیه‌ای خوب به تعطیلات برود. اما اتفاق بدی که بعد از این بازی برای قرمزها رخ داد محرومیت گابریل کالدرون به‌خاطر اظهارنظرهایش راجع به داوری بود. به این ترتیب سرخپوشان برای نخستین بار در این فصل سرمربی خود را در اختیار نخواهند داشت و دستیار اسپانیایی او هدایت سرخپوشان را برعهده می‌گیرد. خواکین به‌عنوان دستیار اول کالدرون و همچنین آنالیزور سرخپوشان، مغز متفکر این تیم محسوب می‌شود و ارتباط بسیار خوبی هم با بازیکنان دارد. باید دید او در غیاب کالدرون چطور تیم خود را رهبری خواهد کرد. ترکیب سرخپوشان در این بازی نیز به جز خط دفاعی در سایر خطوط تقریبا مشخص است. علیپور، امیری، ترابی، عالیشاه، نوراللهی و ربیع‌خواه 6بازیکنی هستند که خط حمله و میانی سرخپوشان را تشکیل خواهند داد. اما برای 4پست خط دفاعی سرگیجه‌های کالدرون همچنان ادامه دارد و به‌جز محمدحسین کنعانی، حضور هیچ بازیکن دیگری در ترکیب قابل ‌پیش‌بینی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید