• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88325
+
-

مورینیو: هرگز مربی تاتنهام نمی‌شوم

درست 18ماه پس از آنکه دنیل لوی از ترس رئال مادرید قرارداد مائوریسیو پوچتینو را تمدید کرد، عذر او را خواست و مورینیو را به‌جای این مربی آرژانتینی استخدام کرد. حتی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در فصل قبل هم ماندن پوچتینو را تضمین نکرد. حالا با ورود مورینیو هواداران تاتنهام 2 دسته شده‌اند؛ دسته اول آنهایی که به رزومه او می‌نگرند و می‌بینند در فصل اول در هر جایی که بوده جام آورده و دسته دوم افرادی که به یکی از اظهارنظرهای جنجالی گذشته آقای خاص استناد می‌کنند که گفته بود هرگز مربی تاتنهام نخواهد شد. به‌هر حال چیزی که واضح است اینکه تاتنهام تیم فاتح جام‌ها نیست و مربی پرتغالی حتی اگر یک جام اتحادیه هم برای آنها بیاورد یکراست و به‌صورت خودکار وارد بهترین فصل کتاب تاریخ باشگاه می‌شود. جان تری و لمپارد درباره تاتنهامی‌ها گفته بودند: «شما نباید به تاتنهام ببازید؛ چون هواداران این تیم از این بردشان تا سال‌ها افسانه می‌سازند.» مورینیو در فصل اول حضورش در پورتو سه‌گانه گرفت و لیگ داخلی و جام حذفی و لیگ اروپا را برد؛ در فصل اولش در چلسی لیگ برتر و جام اتحادیه را فتح کرد؛ در اینتر در همان سال اول سریA را برد؛ در فصل اولش در رئال در دوران بهترین بارسلونای تاریخ تنها توانست جام حذفی را برای رئالی‌ها به ارمغان بیاورد و در منچستریونایتد هم در همان سال اول یک جام اتحادیه و یک لیگ اروپا را کسب کرد. اینها هواداران تاتنهام را هیجان‌زده می‌کند، چون سرمربی جدیدشان 25جام در کارنامه دارد اما همین الان جام اتحادیه با باخت مقابل تیم گمنام کولچستر از دست رفته است. کارنامه مربیگری پوچ 47ساله 235برد، 118تساوی و 161باخت را نشان می‌دهد و رزومه مور 56ساله با 589برد، 186تساوی و 134شکست پر شده که البته تعداد جام‌های آقای پوچ، پوچ است و او هرگز در اسپانیول و تاتنهام جامی به‌دست نیاورده است. وقتی مورینیو برای دومین بار از چلسی - دیگر تیم لندنی- اخراج شده بود خبرنگاری از او درباره مذاکره با لوی و تاتنهام پرسیده بود که مربی پرتغالی در پاسخ گفته بود: «من نمی‌توانم در تاتنهام مربیگری کنم چون عاشق چلسی هستم.» البته او از این حرف‌ها زیاد می‌زند. یک‌بار وقتی گواردیولا از بارسا خسته شده و به بایرن‌مونیخ رفته بود، مورینیو گفته بود: 
«پپ از دست من فرار کرد، چرا که من امکان ندارد روزی در آلمان مربیگری کنم چون آلمانی بلد نیستم!» با این‌حال او در چند‌ماه اخیر سرسختانه مشغول آموختن زبان آلمانی بوده، به این امید که به‌جای کوواچ به بایرن برود اما تاتنهام پروژه دم‌دست‌تری بود و مورینیو که چند وقت قبل در یک برنامه تلویزیونی گریه و اعتراف کرده بود دلش برای مربیگری تنگ شده، نمی‌توانست یک نیم‌فصل دیگر صبر کند. قرارداد او تا سال2023اعتبار دارد و آقای خاص می‌تواند بعد از 337روز به نیمکت برگردد. گفته می‌شود رقم دستمزد سالانه او 15میلیون پوند خواهد بود درحالی‌که پوچتینو 8.5میلیون می‌گرفت. حالا مورینیو 2 هفته دیگر باید با منچستریونایتد روبه‌رو شود و انتقام بگیرد. او در بازی شنبه با وستهام و سه‌شنبه با المپیاکوس و سپس بازی با بورنموث می‌تواند در عرض یک هفته با 3نتیجه خوب خودش را تثبیت کند. تاتنهام هم باید 19.6میلیون پوند به پوچ و دستیارانش غرامت بدهد. فلورنتینو‌پرس که پیش از این دنبال استخدام این مربی رئالی بود اکنون باید خوشحال و زیدان باید بابت جایگاهش در رئال نگران باشد.
هری کین به‌عنوان کاپیتان تیم متنی احساسی برای خداحافظی پوچتینو منتشر کرده؛ بدون اشاره به مربی جدید: «استاد؛ همیشه از تو به‌خاطر کمک به من برای دستیابی به رویاهایم سپاسگزار خواهم بود. در 5.5سال اخیر لحظاتی فوق‌العاده داشتیم که هرگز از یاد نخواهم برد. تو مربی من بودی اما در عین حال دوستم هم بودی و من از تو به خاطر چنین رابطه‌ای تشکر می‌کنم. در فصل بعدی زندگی‌ات موفق باشی.» 
درباره خریدهای زمستانی باشگاه گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده ازجمله جذب دیبالا و کولیبالی و یکی دو بازیکن دیگر اما به‌نظر می‌رسد گزینه بازگشت گرت بیل محتمل‌تر از سایرین باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید