• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87682
+
-

احضار وزیر کشور به مجلس

فراکسیون امید معتقد است اخلال در سخنرانی روحانی در یزد سازماندهی شده بود


ماجرای سخنرانی حسن روحانی در یزد به قصه دنباله‌داری بدل شده است که هر روز به‌دلیلی به صدر خبر‌های داخلی برمی‌گردد؛ یک روز شبنامه‌نویسی منتقدان او در مجلس و واکنش دستگاه قضا به نطق روحانی و یک روز پشت‌پرده‌های حاشیه‌های آن سخنرانی.
حالا فراکسیون امید مجلس بی‌نظمی در سخنرانی یزد روحانی را سازماندهی شده می‌داند و قرار است عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور را برای شرح چرایی و چگونگی بروز این بی‌نظمی به فراکسیون فرابخواند.
در همین راستا فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید خبر داد: طبق اخبار و گزارش‌های دریافتی- به فراکسیون امید- اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور در یزد سازمان یافته بوده است؛ به همین دلیل فراکسیون امید از وزیر کشور برای توضیح درباره بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته نسبت به موضوع اخلالگران در سخنرانی رئیس‌جمهور دعوت خواهد کرد.
اشاره سخنگوی فراکسیون امید به شعارهای اقتصادی جمعی در محل سخنرانی رئیس جمهور است که با فریادهایشان سعی داشتند برنامه سخنرانی مردمی او را برهم بزنند.
سخنگوی فراکسیون امید دیروز در جمع خبرنگاران ادامه داد: فراکسیون امید در جلسه‌ای به بررسی گزارش‌های دریافتی از اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور در یزد پرداخت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اقدامات سازمان‌یافته بوده است؛ لذا فراکسیون امید ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات ضد‌امنیتی از وزیر کشور دعوت خواهد کرد تا نتیجه بررسی‌ها و اقدامات انجام شده را تشریح کند.
به گفته وی، کارگروهی به همین منظور در فراکسیون امید تشکیل شده تا موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه پیگیری کند.
یکشنبه‌ای که گذشت، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد با شعارهای تخریبی عده‌ای از حاضران مواجه شد و خطاب به مردم گفت: بی‌تردید صدای شما، صدای این چند نفر جوان نیست، نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده معدودی بلند شود ؛گرچه آن عده بسیار کم و معدود هستند. رئیس جمهور در همین سخنرانی دستگاه قضایی را سیبل انتقاداتش قرار داد و گفت: وقتی قوه قضاییه ایران با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند درخصوص فسادهای میلیارد دلاری هم توضیح دهد.
او با بیان اینکه قوه قضاییه به فساد دانه‌درشت‌ها ورود نمی‌کند، مسئولان دستگاه قضایی را خطاب سخنانش قرار داد و تأکید کرد که دادستان‌ها و قضات شریف ما نترسند و به این جناح آن جناح توجه نکنند و با این پرونده‌ها با صراحت و روشنی برخورد کنند.
رئیس‌جمهوری گفت: با بردن چند نفر به دادگاه درخصوص مبارزه با فساد، سر مردم کلاه نمی‌رود و مردم باید بدانند پول‌های بزرگی که از جیب بیت‌المال رفته به چه سرنوشتی دچار شده است.
روحانی همچنین افزود: اگر قضات و دادستان‌ها درباره فسادهایی که به گفته او با آنها برخورد نشده توضیح ندهند، مورد به مورد در استان‌های مختلف ارقام مربوط به این فسادها را اعلام می‌کند.
از آنجا که برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی با ریاست رئیسی در دستگاه قضا شدت بیشتری گرفته است، سخنان روحانی در نقد قوه قضاییه چند ساعت بعد با واکنش صریح دستگاه قضا روبه‌رو شد و غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: افتخار می‌کنیم که نتایج یکایک پرونده‌های کلان اقتصادی را به مردم عزیزمان اطلاع‌رسانی ‌کنیم و در دوره اخیر هم مردم شاهد اطلاع‌رسانی عملکرد‌ها و نتیجه اقدامات دستگاه قضایی بودند نه شعار‌ها و وعده‌هایی که مبنای آن معلوم نیست انتخاباتی است یا اراده دیگری در پشت آن نهفته است... . امروز بیش از ٦ سال از استقرار این دولت می‌گذرد؛ چرا اگر فسادی رخ داده الان و تازه باید اعلام کنند که بروید و در دستگاه قضایی شکایت کنید.
اوج واکنش‌ها به سخنان روحانی اما دوشنبه بود که هم طیف منتقدانش در بهارستان و هم ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه وارد میدان شدند. مخالفان او در مجلس با تدوین بیانیه‌ای مدعی تقابل روحانی با مقام معظم رهبری در بحث فسادستیزی شدند و رئیس قوه قضاییه روحانی را به تفرقه‌افکنی متهم کرد.
رئیس دستگاه قضا در دفاع از رویه‌اش تأکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ‌گونه حاشیه‌سازی‌، ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم‌تر از همیشه به‌صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد؛ زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.
دولت در مقابل واکنش‌ها به سخنان روحانی ساکت نمانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید