• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87655
+
-

متقاضیان مسکن ملی در کورس ثبت‌نام

در نخستین روز از ثبت‌نام مسکن ملی در 4استان، سهمیه برخی از شهرها در همان دقایق اولیه تکمیل شد

ثبت‌نام مسکن ملی در 4استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، قم و خراسان جنوبی از ساعت 10صبح دیروز آغاز و به‌واسطه استقبال متقاضیان، ظرفیت در نظر گرفته شده برای بسیاری از شهرهای هدف در همان ساعت‌های اولیه ثبت‌نام تکمیل شد.
به گزارش همشهری، به‌تازگی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی را به‌صورت استان به استان و با اولویت استان‌های آماده‌تر اجرا می‌کند و فعلاً در بازه‌های زمانی 3 روزه، امکان ثبت‌نام در 10استان را به‌صورت گروه‌های 3و 4استانی فراهم می‌آورد. بر این اساس، مقرر شده بود از صبح دیروز ثبت‌نام برای 4استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، قم و خراسان جنوبی آغاز شود و به‌مدت3 روز ادامه پیدا کند اما استقبال متقاضیان از ثبت‌نام مسکن ملی در بسیاری از شهرهای هدف باعث شد تا عصر دیروز ظرفیت واحدهای مسکونی اختصاص یافته به این شهرها سریعاً تکمیل و گزینه ثبت‌نام آنها غیرفعال شود. البته طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی، چنانچه واحدی برای عرضه مجدد باقی مانده باشد، دوباره پس از اطلاع‌رسانی، سامانه ثبت‌نام مسکن ملی برای آن شهرها باز خواهد شد و ضمناً هر استانی که زمین یا پروژه جدیدی به مسکن ملی اختصاص دهد نیز دوباره در صف ثبت‌نام این سامانه قرار خواهد گرفت.

رکوردشکنی قمی‌ها
در شرایطی که کمتر از یک ساعت از گشایش سامانه ثبت‌نام مسکن ملی گذشته بود، سهمیه مسکن دولتی شهر قم با ثبت‌نام 4هزار و 400نفر تکمیل و سامانه مذکور برای این شهر بسته شد. در ادامه شهرهای عشق‌آباد، بیرجند، قائن، فردوس، اسدیه، نهبندان و بشرویه از خراسان جنوبی و شهرهای مهرستان، سوران و میرجاوه در سیستان و بلوچستان نیز به فاصله کمی از شروع ثبت‌نام با تکمیل ظرفیت مواجه شدند و فرایند ثبت‌نام آنها متوقف شد. براساس آمارهای منتشر شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تا ساعت 15دیروز، در سیستان و بلوچستان ۷۶۵۱ نفر، خراسان جنوبی ۲۳۱۱ نفر، خراسان شمالی ۱۰۴۱ نفر و در قم ۴۴۰۰ نفر برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند و تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی در این 4استان به 15هزار و 403نفر رسید.

مهلت 3 روزه برای ثبت‌نام مسکن ملی
گرچه ظرفیت ثبت‌نام مسکن ملی در شهرهای زیادی از 4استان مجاز تکمیل شده است اما همچنان تا ساعت 24جمعه، درگاه ثبت‌نام برای شهرهای دیگر باز خواهد بود. ضمناً در فرایند فعلی ثبت‌نام، متقاضیان فقط باید اطلاعات شخصی شامل اطلاعات متقاضی، افراد تحت تکفل، وضعیت شغلی، وضعیت سکونت و اطلاعات تماس را وارد سامانه کنند و به بارگذاری مدارک نیازی نیست اما در آینده، پس از اعلام وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به بارگذاری تصاویر مدارک ثبت شده در ثبت‌نام نیز اقدام کنند. نکته بااهمیت در ثبت‌نام مسکن ملی، سابقه 5سال سکونت در شهر مورد تقاضاست که اصلی‌ترین معیار قبولی ثبت‌نام محسوب می‌شود و در آینده متقاضی باید برای تأیید نهایی درخواست خود بتواند مدارک اثبات سکونت اعم از گواهی شغلی، اجاره‌نامه مسکن، گواهی تحصیل فرزندان و... را ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید