• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8669
+
-

توسعه سوخت‌های جایگزین در آمریکای شمالی

ایده های جهانی
توسعه سوخت‌های جایگزین در آمریکای شمالی

استفاده از سوخت‌های جایگزین و بهره‌برداری از آخرین نسل موتور اتوبوس در ناوگان درون‌شهری طی سال2017 در منطقه آمریکای شمالی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی شرکت «فرست گروپ» که یک شرکت بهره‌بردار حمل‌ونقل همگانی در منطقه آمریکای شمالی‌است، این شرکت  استفاده از سوخت‌های جایگزینی همچون بیودیزل، گاز طبیعی و موتورهای برقی را در ناوگان خود افزایش داده است. در منطقه آمریکای شمالی، میزان استفاده از سوخت‌های جایگزین در ناوگان این شرکت در نیمه ابتدایی سال2016 تا 2017 رشدی در حدود 3درصد داشته است. در طول این زمان، میزان پیمایش آن بخش از ناوگان این شرکت که از بیودیزل، گاز طبیعی یا برق استفاده می‌کرده‌اند، بیش از 63میلیون مایل بوده است.

همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان پیمایش با استفاده از LNG رشد 45درصدی و با استفاده از  LPGرشدی 22درصدی داشته است. بر اساس اظهارات مدیر بخش محیط‌زیست این شرکت، حجم استفاده از سوخت‌های جایگزین در مقایسه با سوخت‌های استاندارد، هرساله با رشد مواجه می‌شود که این تغییر با افزایش تقاضا برای سوخت‌های پاک‌تر جایگزین، از طرف مسافران و مشتریان تقویت می‌شود. بر همین اساس و از آنجا که این شرکت در زمینه نوآوری در تکنولوژی‌های کم‌آلاینده پیشتاز است، قادر به پاسخگویی به این تقاضا هست و همگان بر این امر اتفاق نظر دارند؛ چراکه بخش اتوبوسرانی این شرکت در سال2017 به‌عنوان شرکت بهره‌بردار حمل‌ونقل همگانی با حداقل میزان آلایندگی برگزیده شده است.

سوخت بیودیزل 20B  مورد استفاده در برخی از ناوگان‌های فعال در منطقه آمریکای شمالی، پاک‌تر است و میزان کربن کمتری در خود دارد؛ لذا استفاده از آن کاهش بیش از 14درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با سوخت‌های دیزلی فعلی در پی دارد. همچنین این شرکت، سرمایه‌گذاری خود روی موتورهای اتوبوس دارای استاندارد آلایندگی یورو6 را در کشور انگلستان افزایش داده است. استفاده از این موتورهای پاک‌تر در 6ماه حدفاصل ماه‌های آوریل و سپتامبر در سال2017، نسبت به ‌مدت مشابه در سال قبل، رشد 14برابری داشته است.

بر اساس اظهارات یکی از مقامات این شرکت، این سرمایه‌گذاری روی سوخت و تکنولوژی وسایل نقلیه، استاندارد جدیدی را برای بهره‌وری تعیین خواهد کرد. بازار سوخت‌های جایگزین، بازاری جذاب است که شرکت‌های بسیاری در آن حضور دارند و از طریق این سرمایه‌گذاری، مشتریان به این نکته پی خواهند برد که بهترین راهکار ممکن برای سفر آنان انتخاب شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید