• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8786
+
-

نرخ بیکاری خراسان‌شمالی تک‌رقمی شد

مکث
نرخ بیکاری خراسان‌شمالی تک‌رقمی شد

استاندار خراسان شمالی از پایین آمدن  نرخ بیکاری این استان تا مرز 7/8 در پاییز سال 96 خبر داد و گفت: تلاش ها برای استمرار کاهش این نرخ ادامه دارد و چشم انداز ما این است که این نرخ را تا سال 1400 به 5 درصد برسانیم.  به گزارش همشهری محمدرضا صالحی این آمار را که از سوی مرکز آمار ایران هم تأیید می‌شود، نتیجه تکیه بر مشاغل خرد و خانگی دانست و اظهار کرد: نرخ بیکاری در پاییز 95 خراسان شمالی 8/13 اعلام شده بود که طی یک سال تلاش برای اشتغالزایی با بیش از 5 درصد کاهش به 7/8 رسید. 

وی با بیان این‌که با توجه به آمار اعلام شده، خراسان شمالی جزو 4 استان دارای نرخ تک رقمی بیکاری در کشور محسوب می‌شود، افزود: همچنین خراسان شمالی از نظر نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان و پاییز 96 در جایگاه نخست کشور قرار گرفت. 

صالحی تحلیل خود را از کاهش صورت گرفته این طور توضیح داد: نتایج مثبت کاهش نرخ بیکاری و تحلیل‌های فصلی نشان دهنده این موضوع است که مشاغلی پایدار و بدون اتکا بر فصل خاص در استان ایجاد شده و توجه به محیط‌های بسته و واحدهای تولیدی در استان افزایش یافته است. 

استاندار خراسان شمالی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که هنوز هم ظرفیت‌های لازم برای کاهش نرخ بیکاری در استان وجود دارد، رسیدن به چشم انداز 5 درصدی را نیازمند مشارکت بانک های عامل در ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی و کارآفرینان دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید