• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86641
+
-

بحران فحاشی باز بالا گرفت



بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی‌ باز هم جنجالی شد؛ دوباره اعلام پنالتی در دقایق آخر و دوباره اعتراض و جنجال تبریزی‌ها. رسول خطیبی مثل بازی حذفی در متن این اعتراض‌ها بود. خطیبی در بازی جام حذفی یک ماه قبل بعد از اعلام ضربه پنالتی قصد داشت تیم خود را از زمین بیرون بکشد که در نهایت از زمین بازی اخراج شد. او در این بازی هم بعد از اعلام ضربه پنالتی به سود پرسپولیس با نگاه به سمت قسمت vip ورزشگاه شروع به‌دست زدن کرد و در اقدامی عجیب، در پایان بازی به سمت هواداران دو آتشه پرسپولیس در جایگاه 36رفت و شروع به‌دست زدن کرد که این اقدام خطیبی باعث شد تا هواداران این قسمت از ورزشگاه شروع به فحاشی به این مربی کنند.
در مصاحبه‌های پایان بازی، خطیبی با ناراحتی از هواداران پرسپولیس گفت: « کل استادیوم به مادر من فحش دادند. مادر من 2پسر شهید داشته و 2جانباز دارد. نمی‌خواستم این حرف‌ها را بزنم ولی پسران مادر من جانشان را برای این مملکت داده‌اند. اگر رئیس فدراسیون و حسن‌زاده به این فحاشی‌ها رسیدگی نکنند من همه را به خدا می‌سپارم.»
خطیبی در پاسخ به این سؤال که چرا در پایان بازی به سمت جایگاه پرسپولیسی‌ها رفته و حرکات تحریک‌آمیز کرده گفت: «سرپرست باشگاه از من خواست به این قسمت ورزشگاه بیایم و فکر می‌کردم آنجا هواداران تبریزی هستند. البته من برای خودم آنجا دست زدم نه هواداران رقیب!». این در حالی است که خطیبی با تجربه سال‌ها بازی و مربیگری در لیگ به خوبی می‌داند که این قسمت از ورزشگاه در اختیار هواداران پرسپولیس است و هوادار تیم دیگری در آنجا نمی‌نشیند.
به هر حال فحاشی به خطیبی و خانواده‌اش اعتراض خیلی‌ها را به‌دنبال داشته. فدراسیون فوتبال روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« شکی نیست هزاران جام زرین نمی‌تواند با قطره‌ای از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و عزت پهلوانان واقعی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی برابری کند‌. از این‌رو فدراسیون فوتبال ضمن ابراز تأسف و محکومیت اقدام معدودی در بی‌احترامی به خانواده معزز و محترم خطیبی که والده ارجمند دو شهید دفاع‌مقدس و رسول خطیبی که برادر آن دو شهید بزرگوار است، بلافاصله پس از مسابقه شب گذشته پرونده مربوطه را در بالاترین سطح ارکان حقوقی و انضباطی فدراسیون باز کرده است و اقدام قاطعانه با عامل یا عوامل این اتفاق با هدف پاکسازی کامل فضای کلیه ورزشگاه‌ها به عمل خواهد آمد.»شکی وجود ندارد که احترام به شهدا و خانواده‌هایشان واجب است اما آیا خانواده دیگر بازیکنان و مربی‌ها محترم نیستند؟ فحاشی در سکوهای فوتبال ایران به روال زشت و همیشگی تبدیل شده و بارها بازیکنان و مربی‌ها از آن گله کرده‌اند. بله وقت آن رسیده که اقدام عاجل و قاطعی در مقابله با آن انجام شود اما نه فقط به‌خاطر یک تیم خاص و یک بازی.

این خبر را به اشتراک بگذارید