• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86638
+
-

هفته چیپ؛ هفته صفر

هفته نهم از لیگ نوزدهم روز پنجشنبه با 5بازی آغاز شد و در کمال ناباوری حاصل این 5بازی 5تساوی و 4بازی بدون گل بود. درحالی‌که یک شب قبل، بازی 2تیم انگلیسی لیورپول و آرسنال 10گل داشت، بازی 10تیم ایرانی 2گل بیشتر نداشت و هیچ تکانی به جدول رده‌بندی نداد. نکاتی از این 5بازی را زیر می‌خوانید.
 سایپا صفر - شهرخودرو صفر
سایپا که مدت‌هاست گل زدن را از یاد برده حالا 2هفته‌ای است راه امتیاز گرفتن را در تساوی‌های بدون گل پیدا کرده است. تیم ابراهیم صادقی آخرین‌بار در هفته چهارم گل زده و حالا دقایق گل نزدنش به 450دقیقه رسیده است. جوان‌های نارنجی‌پوش در این زمینه رکورددار لیگ جاری هستند اما در عوض 2هفته‌ است مقابل 2تیم مدعی این فصل دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. شهرخودرو هم مثل سپاهان در باز کردن دروازه سایپا ناکام ماند تا از رسیدن به صدر جدول هم باز بماند. البته شهرخودرو یک بازی عقب‌افتاده دارد که درصورت بردن گل‌گهر می‌تواند صدرنشین لیگ باشد.
  نساجی قائمشهر صفر - نفت آبادان صفر
در بازی‌های هفته نهم، تساوی بدون گل زیاد بود اما حداقل در یکی دو بازی این تساوی‌ها بیش از آنکه حاصل کار تیم‌ها باشد حاصل کار داوران بود. در بازی قائمشهر تیم میهمان یک گل کاملا سالم به ثمر رساند اما داور به اشتباه خطای مهاجم زردپوش را روی دروازه‌بان نساجی گرفت و این گل مردود شد. صنعت‌نفت که از 4بازی قبلی‌اش 3پیروزی به‌دست آورده بود با 3امتیاز این بازی می‌توانست از پرسپولیس و شهرخودرو عبور کند و خودش را به جمع 3تیم برتر برساند. البته کارنامه درخشان اسکوچیچ در آبادان هنوز هم به اندازه کافی تحسین‌برانگیز هست. رضا مهاجری هم بعد از بازی برای دومین بار استعفا کرد.
  پرسپولیس صفر - ماشین‌سازی صفر
تمام اتفاقات این بازی پرحادثه، تحت‌تأثیر ضربه پنالتی دقایق پایانی قرار گرفت و ضربه چیپ علیپور بقیه اتفاقات چیپ این بازی را از یاد برد. کالدرون باز هم در ترکیب خط دفاعی‌اش دست برد و باز هم با تعویض‌هایش هیچ کمکی به ریتم ناموزون پرسپولیس نکرد. رسول خطیبی هم مثل بازی 2تیم در جام‌حذفی یک 90دقیقه پرتحرک و پرحاشیه را در کنار زمین سپری کرد تا ثابت کند صرفا برای متوقف کردن رقبای تراکتور در لیگ‌برتر حضور دارد. 4گل از 9گل ماشین‌سازی روی ضربات پنالتی بوده اما خطیبی هنوز به دیدن پنالتی عادت نکرده و از این اتفاق متعجب می‌شود.
 نفت مسجدسلیمان صفر - فولاد صفر
گل‌های سالم نفت مسجدسلیمان هم مثل همتای آبادانی‌اش مردود شد تا داربی خوزستان با تساوی بدون گل به پایان برسد. تیم شگفتی‌ساز تارتار 2بار به میهمانش گل زد که حداقل یکی از این گل‌ها کاملا سالم بود اما اشتباه داوری مانع از ثبت سومین پیروزی نفت شد تا مسجدسلیمانی‌ها رکورد تساوی‌ها را بشکنند. تیم تارتار با 2برد و 7تساوی دومین تیم شکست‌ناپذیر لیگ بعد از سپاهان است و 311دقیقه هم دروازه خود را بسته نگه داشته است. فولاد بعد از 3برد متوالی به مسجدسلیمان رفته بود و اگر این هفته به‌جای نفت به تیم دیگری می‌خورد شاید می‌توانست به رکورد تراکتور یعنی 4برد متوالی هم برسد.
  پارس‌جنوبی 1- سپاهان 1
سپاهان بالاخره گل خورد، آن هم روی یک پنالتی مشکوک که اعلامش عجیب بود و تکرارش عجیب‌تر. تیم قلعه‌نویی که تا پایان هفته هشتم بدون گل خورده در صدر جدول بود پنجشنبه در جم نیز نخستین گل بازی را زد اما قبل از پایان نیمه اول و در آخرین دقیقه سیدمهدی سیدعلی یک پنالتی مشکوک علیه اصفهانی‌ها گرفت و محمد نوری 2 بار دروازه نیازمند را باز کرد. دروازه‌بان 24ساله سپاهان بعد از 940دقیقه در لیگ‌برتر گل خورد و کی‌روش استنلی هم در نیمه دوم یک پنالتی را به اوت زد تا سپاهان با دومین تساوی متوالی فرصت صدرنشینی را در اختیار رقبا بگذارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید