• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86434
+
-

تصویب لایحه پسماند گام مهمی در زمینه ساماندهی پسماند است

در چهارمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که دوم آبان‌ماه به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد، مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت در حوزه مدیریت پسماندها را تشریح کرد.

به‌گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیدحبیب راضی در این جلسه به اقدامات و برنامه‌های مدیریت پسماند در سال‌جاری اشاره کرد و ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های قانونی با اولویت بخش غیردولتی و همچنین آیین‌نامه اجرایی بند ط تبصره۶ بودجه سال۱۳۹۸ را تشریح کرد.

وی با اشاره به تصویب ماده6 لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی توسط مجلس در نیمه دوم مهرماه امسال، تصویب این لایحه را زمینه‌ساز انجام اقدامات مهمی در حوزه مدیریت پسماندها عنوان کرد. وی همچنین از برنامه‌های دولت برای ساماندهی مدیریت پسماندهای 3 استان ساحلی شمال کشور خبر داد و گفت: طی یک ‌ماه اخیر جلسات کاری مختلفی به این منظور با حضور مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان برنامه و استانداری‌ها و شهرداری‌ها و شوراهای این 3استان تشکیل شده است.در مراسم افتتاحیه این نشست، سرپرست معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه و مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حضور داشتند. در پایان این نشست که رؤسا و نمایندگان ۱۱سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر‌ها حضور داشتند، حاضران با امضای طوماری از اقدمات مؤثر دولت خصوصا از وزارت کشور در حوزه مدیریت پسماند تقدیر و تشکر کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید