• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86433
+
-

تأکید شهرداری بر تأمین پارکینگ‌های ساختمان پلاسکوی جدید

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ساختمان جدید پلاسکو می‌تواند پارکینگ خود را در محلی غیر از ساختمان فعلی تأمین کند و هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از ساختمان جدید پلاسکو به مهر گفت: این پروژه، یک پروژه ملی است زیرا اتفاقات تلخی که در حادثه ریزش پلاسکو رخ داد و شهادت آتش‌نشانان، این پروژه را از سایر پروژه‌ها متمایز کرد و شهرداری نیز در جریان ساخت ساختمان جدید، همراهی‌هایی با بنیاد مستضعفان داشته است. پس از آواربرداری، نخاله‌های به جا مانده با هزینه شهرداری و همراهی بنیاد مستضعفان به محل جدید منتقل و زمین آماده ساخت پروژه ساختمانی شد. وی افزود: 2بار نقشه‌های این ساختمان طراحی و هر دو بار برای طراحی آن مسابقه سراسری برگزار شد. پروژه خوبی در حال احداث است. تعداد طبقات و مساحت، مشابه ساختمان قبلی است و امیدواریم ساختمان جدید به نماد مهندسی کشور تبدیل شود.گلپایگانی تصریح کرد: ضوابط ساخت‌وساز و مهندسی در این ساختمان رعایت شده و بنیاد هزینه قابل‌توجهی در این زمینه انجام داده است. فرایندهای صدور پروانه انجام شده و مجوزها همراه با کامل شدن نقشه‌ها، مرحله به مرحله صادر می‌شود اما کارگاه ایجاد شده و حضور پیمانکاران و ناظران ذیصلاح ما را از لحاظ ساختمانی مطمئن کرده و همچنین توجه ویژه‌ای به یادمان آتش‌نشانان شهید در ساختمان جدید شده است.

گلپایگانی در پاسخ به سؤالی در خصوص تامین پارکینگ در ساختمان پلاسکو گفت: براساس مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی ساختمان‌ها برای ساخت و اخذ پروانه، موظف به تامین پارکینگ هستند. وی افزود: درخصوص ساختمان پلاسکو به جهت محل قرار‌گیری و همچنین شرایط ساختمان، امکان ساخت پارکینگ در محل وجود نداشته است.گلپایگانی خاطرنشان کرد: از همین‌رو مقرر شده است تا الزام ساخت پارکینگ در محل برداشته شود و به جای آن تامین پارکینگ در محلی نزدیک به ساختمان انجام گیرد. وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص اینکه آیا پاساژ پروانه و پارکینگ طبقاتی پروانه جزو گزینه‌های تامین پارکینگ پلاسکو محسوب می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: یکی از مکان‌های مورد نظر همین پارکینگ پروانه است؛ البته هنوز توافق صورت نگرفته و مکان‌های دیگری هم در دست بررسی قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید