• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 آبان 1398
کد مطلب : 86287
+
-

بین خبرهای تلخ و ناامیدکننده‌ای که احاطه‌مان کرده‌اند، از خواندن خبرهای خوب غافل نشویم

امید به فریدونکنار برگشت

امید به فریدونکنار برگشت


بسیاری از ما فکر می‌کنیم در دنیایی پر از اتفاقات ناگوار اسیر شده‌ایم و خبرهای تلخ از هر طرف محاصره‌مان کرده‌اند اما کمتر کسی از ما به این مسئله فکر کرده که دقیقا چرا چنین ذهنیتی داریم؟! شاید یکی از دلایلش این است که خودمان خیلی به‌دنبال خبرهای حوادث و اخبار ناگوار هستیم و بدون اینکه خودمان بدانیم خواندن این خبرها برایمان جذابیت بیشتری دارند! درحالی‌که هر روز پیرامون ما کلی اتفاقات خوب هم می‌افتد که معمولا راهی به ذهن‌منفی‌باف و منفی‌گرایمان پیدا نمی‌کنند. واقعیت این است که اگر می‌خواهیم حال خوبی داشته باشیم، باید به‌خودمان کمک کنیم و با پیگیری خبرهای خوب به‌خودمان بقبولانیم که این دنیا آن‌قدرها هم که تصور می‌کنیم خالی از خبرهای خوب نیست. پس بیایید و با هم خبرهای خوب این هفته را دوره کنیم.



کسب رتبه سوم نانو در دنیا


در روزهایی که در همه کشورهای دنیا حرف از فناوری‌های نانو است، قطعا خبر کسب رتبه سوم توسط کشورمان از نظر تدوین استانداردها در دنیا می‌تواند یکی از خبرهای خوب‌مان باشد. آنطور که مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط‌زیست سازمان ملی استاندارد گفته، در جدیدترین رده‌بندی فناوری‌های نانو در دنیا، کشورمان با تلاش جوانان بااستعدادش توانسته رتبه سوم تدوین استانداردها و رتبه چهام فناوری‌های نانو در جهان را از آن خود کند.

باز هم طلا برای دختران ووشوکار ایرانی



در هفته‌ای که به آخرین روزهای آن رسیده‌ایم، شهربانو منصوریان، سانداکار تیم کشورمان در رقابت‌های ووشو شانگهای چین یک‌بار دیگر به مدال طلا رسید تا تعداد طلاهای جهانی‌اش را به عدد 5برساند. شهربانو برای کسب این مدال خوشرنگ و ارزشمند در فینال کریستینا اولیورا از برزیل را شکست داد. این خبر خوش وقتی کامل‌تر می‌شود که بدانیم مریم هاشمی هم در فینال این رقابت‌ها از سد پونام هندی گذشت و به مدال طلا رسید.



مقام اول دنیا در پرورش ماهی قزل‌آلا



این هفته رئیس سازمان شیلات ایران هم یک خبر خوش برایمان داشت. نبی‌الله خون‌میرزایی از جایگاه نخست تولید ماهی قزل‌آلا در دنیا خبر داد و گفت: «ایران در سال‌های گذشته در تولید محصولات آبزیان و شیلات اقدامات بزرگی انجام داده، به‌طوری که هم‌اکنون جایگاه نخست تولید ماهی قزل‌آلا را در دنیا دارد. این در حالی است که در تولید ماهیان خاویاری جایگاه سوم جهان و در تولید میگو هم جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار داریم».

قهرمانی کشتی‌گیر ایرانی در بازی‌های ساحلی جهان



این هفته در دنیای ورزش یک خبر خوش دیگر هم داشتیم و آن قهرمانی کشتی‌گیر کشورمان در بازی‌های ساحلی جهان بود. در این رقابت‌ها که در دوحه قطر برگزار شد، پوریا رحمانی، نماینده وزن 90+ کیلوگرم کشتی ساحلی ایران با پیروزی مقابل اوفوک ایلماز ترکیه‌ای به مدال طلا رسید. جالب اینکه این نخستین مدال طلای ایران در این بازی‌هاست و پیش از این سهم ما از رقابت‌های ساحلی جهان فقط یک مدال نقره در کاراته بانوان بود.

آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی



برای علاقه‌مندان به موسیقی به‌ویژه موسیقی اصیل ایرانی چه خبری بهتر از اینکه دو خواننده سرشناس این سبک قرار است با هم یک آلبوم مشترک ارائه دهند؟ بله، آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی با نام «افسانه چشم‌هایت» به‌زودی منتشر خواهد شد تا این پروژه پنج‌ساله به یکی از خبرهای خوب این هفته‌مان تبدیل شود. اینطور که در خبرها آمده تمام قطعات این آلبوم به غیر از 2قطعه به‌صورت دوصدایی اجرا شده و قرار است 19آبان‌ماه روانه بازار موسیقی شود.

لژیونرشدن بانوی دوچرخه‌سوار



یکی دیگر از خبرهای خوبی که این هفته سر و صدای زیادی به پا کرد، لژیونر شدن سمیه یزدانی، ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کشورمان است. سمیه خانم که نخستین بانوی مدال‌آور ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیاست و با مدال برنزش در مسابقات جاده قهرمانی آسیا سال 2018تاریخ‌سازی کرده، حالا با قراردادی به تیم مشترک بحرین و اسپانیا پیوسته و از این پس برای تیم تیکای اسپانیا رکاب خواهد زد. جا دارد یادی هم کنیم از ماندانا دهقان، نخستین لژیونر دوچرخه‌سوازی بانوان که پیش از این به یک تیم هلندی پیوسته بود.

احیای موفقیت‌آمیز دریاچه ارومیه



این خبر خوش را هم از حوزه محیط‌زیست بشنوید که تراز آب دریاچه ارومیه در مهر‌ماه سال‌جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 75سانتی‌متر افزایش یافته است. اگر می‌خواهید متوجه اهمیت این دریاچه بشوید، شما را به خواندن صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره اهمیت احیای دریاچه ارومیه دعوت می‌کنیم؛ «اگر گامی در راستای احیای دریاچه ارومیه برداشته نمی‌شد، الان شهری به نام تبریز وجود نداشت و 14میلیون نفر در غرب ایران به فکر مهاجرت بودند و تمامی باغات و مزارع از بین رفته بود».


فعال‌سازی 33معدن از ابتدای سال



خبر خوب دیگر این هفته‌مان به حوزه صنعت و معدن اختصاص دارد. به گفته مسئولان کشورمان در این حوزه، طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک در دستور کار امسال قرار داشت که به موجب این طرح تا 21مهر‌ماه سال‌جاری 33معدن احیا و فعال شدند. این در حالی است که طرح احیا و فعال‌سازی معادن به‌طور جدی دنبال می‌شود و قرار است تا پایان سال معادن بیشتری به این معادن فعال شده اضافه شوند.


درنای سفید زودتر از همیشه در مازندران



شرایط مناسب آب و هوایی و فراهم‌بودن ذخیره غذایی کافی باعث شده تا تک درنای سفید سیبری امسال یک‌ماه زودتر از سال‌های پیش برای زمستان‌گذرانی وارد مازندران شده و در تالاب فریدونکنار فرود بیاید. این درنای سفید که به نام «امید» معروف شده، تنها بازمانده از این گونه در حال انقراض است که امسال برای دوازدهمین سال پیاپی به تنهایی از سیبری به سمت کشور ما پرواز کرده و میهمان تالاب فریدونکنار شده است.

بازیافت مهربانی برای کودکان سرطانی



یکی از طرح‌های خوبی که این هفته به اجرا درآمد، کلید خوردن فاز دوم طرح بازیافت زندگی در تبریز بود. در این طرح که فاز نخست آن در ایام محرم برگزار شد، پسماندهای قابل بازیافت نذورات ایام محرم جمع‌آوری و عواید حاصل از آن صرف هزینه‌های درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان شد. حالا در مناسبت‌های مذهبی پایانی‌ماه صفر مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «تسکین» فاز دوم این طرح را کلید زده تا مردم این شهر با بازیافت، سهمی در حمایت از کودکان سرطانی داشته باشند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید