• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86063
+
-

پاسخ دولت به اتهام‌افکنی‌های نماینده مشهد بعد از بازداشت زم

شیوه‌های آمدنیوزی برای فروپاشی ذهن مردم

دولتی‌ها پای هرگونه عواقب بازداشت سرشبکه ضدانقلاب آمدنیوز ایستاده‌اند و اگرچه روح‌الله زم شکار وزارت اطلاعات نبود و به چنگ سازمان اطلاعات سپاه افتاد، اما چندان از افشای عوامل همکار با زم بدشان نمی‌آید. در این میان جواد کریمی‌قدوسی نماینده تندروی مشهد خیلی زود دست به یک بازی قابل پیش‌بینی زد و آن چرخاندن انگشت اتهامات سمت دولت به فاصله کوتاهی پس از دستگیری زم بود، ولی صبر و طمأنینه دولتی‌ها بیشتر بوده و شمردن برگ‌های این بازی را به پایان پرونده زم و دوستان داخلی و خارجی‌اش موکول کرده‌اند. سخنگوی دولت روز گذشته در واکنش به صحبت‌های کریمی قدوسی مبنی بر شروع بازداشت مرتبطان پرونده آمدنیوز در دولت گفت: «برخی رکوردداران نشر تهمت‌زنی هستند، اما انتشار بی‌دقت مطالب باعث می‌شود اعتماد عمومی پایین بیاید. من از ایشان می‌خواهم با دقت صحبت کنند؛ نشر اکاذیب و اتهام‌زنی صورت ندهیم. ادعای دستگیری در نهاد ریاست‌جمهوری در مورد پرونده آمدنیوز کذب است. امیدوارم مقامات قضایی اتهامات بی‌پایه را که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود مورد رسیدگی جدی قرار بدهند.» دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اولیه سرویس‌های بیگانه در خدمت گرفتن این افراد فروپاشی ذهنی در جامعه انقلابی ایران است، تصریح کرد: لازم است در داخل کشور هم مراقبت کنیم تا افراد و جریان‌های سیاسی در مسیر فروپاشی ذهنی و ناامیدسازی مردم حرکت نکنند. بنابراین هم رئیس‌جمهور و همه اعضای دولت از این اقدام خوب دوستان در سپاه حمایت می‌کنند.

او همزمان از بازیگران و بازی‌گردانان این پرونده امنیتی سخن به میان آورد و ردپاهای داخلی و خارجی آن در حوادث دی‌ماه96و ضدیت با برجام را یادآور شد. ربیعی با بیان اینکه «بازیگران و بازی‌گردانان آمدنیوز را دستگاه‌های امنیتی پاسخ خواهند داد»، افزود: من فکر می‌کنم وظیفه ما این است که از چیستی آمدنیوز بپرسیم؟ رسانه‌ها امروز بیشتر باید به این موضوع بپردازند. آنها می‌توانند مشخصات و ویژگی‌های پدیده‌ای به نام آمدنیوز را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند، درمورد شیوه و شگردهای آمدنیوز روشنگری کنید تا جامعه ما درقبال اشکال اطلاعات‌سازی کاذب واکسینه شوند. نمی‌توانیم با شیوه‌های آمدنیوزی با آمدنیوز مقابله کنیم. آمدنیوز یعنی اطلاعات‌سازی، مخدوش‌سازی اذهان، یعنی فروپاشی ذهنی. ما بالاترین کارکردی که آمدنیوز می‌خواست داشته باشد را در دی96و در برجام‌ستیزی نیز می‌دیدیم. وزیر کار سابق دولت تدبیر و امید همچنین با طرح این سؤالات که آیا تا سال96نرخ تورم پایین نبود و رشد اقتصادی نداشتیم یا شاخص‌های رشد اقتصادی و تولید مناسب نبود؟ یادآور شد: برنامه‌های فقرزدایی نه با شتاب زیاد اما با یک شیبی داشت دنبال می‌شد. پیشی گرفتن دستمزد بر تورم داشت دنبال می‌شد. بالاخره ما با پدیده تحریم مواجه شدیم. ما هم نخواستیم دل مردم را خالی کنیم و معتقد بودیم که اگر این فشار را یک تا 2سال دیگر تحمل کنیم، آمریکا تحریم را برای اینکه مردم را رو در روی نظام قرار دهد برمی‌دارد. فشار اقتصادی و فروپاشی روانی همزمان دنبال شد. کاری که آمدنیوز و امثال این سایت‌ها انجام می‌دادند و گاهی نیز متأسفانه نوشته‌های داخل و خارج در این زمینه علیه دولت منطبق می‌شد، این بود که جامعه از نظر ذهنی فرو ریزد. ربیعی تصریح کرد: فشار تحریم فشار قابل‌توجهی بود که ما داریم آن را از سر می‌گذرانیم. ما به یک تثبیت نسبی رسیده‌ایم. اگر دولت ناتوان بود چطور در 6سال گذشته رشد مناسب صنعتی و بخش کشاورزی داشتیم.

وظیفه رئیس‌جمهور فعال‌سازی ظرفیت قانون اساسی است

سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری روز گذشته خود با طرح این موضوع که همه نخبگان نظام این را قبول دارند که قانون اساسی ما ظرفیت‌های بسیاری دارد که همواره می‌تواند بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین کند، گفت: این وظیفه کیست که این ظرفیت‌ها را فعال کند؟ خود قانون اساسی این مسئولیت را بر‌عهده رئیس‌جمهوری گذاشته است. فعال‌سازی‌ قانون اساسی به‌منظور تحقق اهداف و آرمان‌های شناخته شده انقلاب برای خدمت هرچه بهتر به این ملت در نسبت اعمال حاکمیت بر سرنوشت خود، یک حرکت انقلابی و لازم است. علی ربیعی تأکید کرد: روحانی در مقام رئیس دولت بارها اعلام کرده است که می‌توان یک زندگی اقتصادی محدود و کوچک داشت، اما بدون تعامل با جهان امکان استفاده از فرصت‌های جهان برای رشد و توسعه ملی وجود ندارد. مقصود از تعامل هم، سازش یا تسلیم نیست. رئیس‌جمهور از تعامل سازنده برابر تقابل سخن گفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید