• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 85978
+
-

پیش‌بینی بدهی ۱۵ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پیش‌بینی می‌کردیم در سال ۹۸ با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی مواجه شویم که به‌منظور جلوگیری از این مشکل اصلاحاتی را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کردیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، طاهر موهبتی در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: امیدواریم همانند گذشته حمایت دولت تداوم داشته باشد تا بتوانیم در سایه نظم پرداختی‌ها، مدیریت هزینه‌ها را نیز ادامه دهیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین افزود:‌ ای‌تی در سازمان بیمه سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که برای انجام بسیاری از اقدامات ضرورت تسریع در استقرار سازمان الکترونیک وجود دارد و پیشرفت خوبی هم در این حوزه داشته‌ایم. وی استقرار و توسعه سامانه تأیید خدمت را از دیگر اقدامات قابل ذکر دانست و گفت: اجرای راهنمای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بدون ساختار‌ای تی قابل اجرا نیست به همین دلیل با تمام توان خود را در این مسیر قرار دادیم.
موهبتی بیان کرد: براساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شد که سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی مواجه شود که به‌منظور جلوگیری از این مشکل اصلاحاتی را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کردیم.
مصارف این سازمان طی ۵ سال حدود ۱۲۰درصد نسبت به منابع پیشی گرفته بود که با اقدامات انجام شده این چالش تا حدود زیادی رفع شد.
وی هدفمند کردن یارانه بیمه درمان رایگان به سمت گروه‌های نیازمند را ازجمله اقدامات در راستای مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان سازمان از بیمه رایگان برخوردار بودند که به‌منظور هدفمند کردن این صندوق با محدودیت مراجعه بیمه‌شدگان رایگان به بخش خصوصی توانستیم به نوعی ارزیابی وسع را محقق کنیم به‌طوری که با این اقدام ۴۴درصد از بار مراجعات به بخش دولتی و ۲۲‌درصد هزینه‌ها کاهش یافت و تنها نیم‌درصد از بیمه‌شدگان این صندوق به بخش دولتی مراجعه کردند.
براساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه سازمان بیمه سلامت ایران به‌منظور بررسی عملکرد هیأت مدیره و صورت‌های مالی سازمان مربوط به سال مالی ۹۷ با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره، معاونین و مدیران ستادی سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید