• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 85973
+
-

تدوین ۱۴ سند ارتقای وضعیت زنان در استان‌ها


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا امروز 14سند ارتقای وضعیت زنان در راستای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف تدوین شده و به تصویب رسیده است.
 به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار درخصوص شاخص‌های تحقق عدالت جنسیتی گفت: در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، شاخص‌های عدالت جنسیتی در 8محور و 196 شاخص با همکاری دستگاه‌های اجرایی نهایی شد و به تصویب رسید و برای اجرا به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این شاخص‌ها دستورالعمل اجرایی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حوزه زنان و خانواده را مشخص می‌کند، در همین راستا سندهای ارتقای وضعیت زنان و خانواده براساس موافقتنامه‌ای که در ۳۱‌استان تنظیم شد و به امضای استانداران رسید، مقرر شد در هر استان نقشه راه رسیدن به شاخص‌های عدالت جنسیتی را براساس شرایط خاص آن استان و شهرستان ترسیم کند.
وی با بیان اینکه تا امروز 14سند در استان‌های مختلف تدوین شده و به‌تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: جدید‌ترین سند نیز در استان مازندران به تصویب رسید، این اسناد در شورای برنامه‌ریزی استان‌های مختلف به‌عنوان برنامه آن استان به تصویب رسیده و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به حرکت در راستای تحقق اهداف آن هستند. معاون امور زنان و خانواده درخصوص ارزیابی نحوه اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف بیان کرد: برای بررسی و ارزیابی شاخص‌های عدالت جنسیتی نشست‌های مختلفی را با مرکز آمار ایران برگزار کردیم، مرکز آمار ایران ماموریت تدوین شناسنامه برای اجرای صحیح این شاخص‌ها را برعهده گرفت و تک‌تک این شاخص‌ها با شناسنامه قابل محاسبه خواهند بود، امیدواریم با انجام محاسبه شاخص‌ها بتوانیم حرکت دستگاه‌ها از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب را بررسی و ارزیابی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید