• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85896
+
-

دیکته بودجه دولت به دستگاه‌های اجرایی

افزایش حقوق سال آینده کارمندان و کارگران؛ 15درصد

سازمان برنامه و بودجه براساس دستور دولت ضوابط مالی ناظر بر تنظیم لایحه بودجه سال آینده و پیش‌بینی دخل و خرج سال 1400را ابلاغ و اعلام کرد که هرگونه استخدام رسمی و پیمانی در تمامی دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند، پس از دریافت مجوز از این سازمان ممکن خواهد بود. همچنین افزایش ضریب ریالی حقوق به‌طور متوسط هم برای کارمندان و هم کارگران 15درصد اعلام شده و رقم قطعی افزایش حقوق کارمندان دولت را هیأت دولت و رقم قطعی حقوق کارگران را شورای‌عالی کار تصویب خواهد کرد. سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: میزان اعتبار برای اضافه کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال آینده حداکثر معادل امسال خواهد بود و پاداش پایان سال یا همان عیدی کارمندان دولت برای سال آینده یک میلیون و 200هزار تومان خواهد بود که میزان قطعی آن را بعدا هیأت وزیران تعیین می‌کند.
به گزارش همشهری، ضوابط مالی بودجه سال آینده ایران به‌دلیل کسری بودجه شدید دولت، رویکردی انقباضی دارد و اعتبار لازم برای ماموریت‌های داخلی و خارجی کارکنان دولت و سرانه کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم حداکثر به میزان اعتبار امسال خواهد بود. دولت تصمیم دارد تا وابستگی بودجه جاری سال آینده را به درآمدهای نفتی کم کند، به همین دلیل چاره‌ای جز حذف هزینه‌های جاری  ندارد و یکی از سیاست‌های دولت کاهش میزان یارانه‌های انرژی در سال آینده خواهد بود.

سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: پیش‌بینی اعتبار برای خرید خودروهای سواری داخلی مگر درصورت جایگزینی با خودروهای فرسوده و همچنین خرید خودروی خارجی برای دستگاه‌های اجرایی در سال آینده ممنوع خواهد بود و با هدف رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، دستگاه‌های اجرایی باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند و استفاده از آنها توسط سایر دستگاه‌های اجرایی ممنوع است. براساس ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال آینده، هیچ دستگاه اجرایی و بودجه‌بگیر از دولت حق ندارد برای سال آینده اعتباری جهت احداث و خرید ساختمان‌های جدید درنظر بگیرد و همچنین در تخصیص بودجه‌های عمرانی هم اولویت با طرح‌های قابل واگذاری به بخش غیردولتی و تکمیل آنها در سال آینده خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید