سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چندزبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبانهای خارجی در طرح اخیر نمایندگان مجلس دیده شود و تنوعی از زبانهای خارجی را داشته باشیم، گفت: بهجای حذف آموزش زبان، میتوانیم مشوقهایی برای فراگیری سایر زبانها ایجاد کنیم.
بهگزارش ایسنا، رضا کلانتری با اشاره به طرح اخیر نمایندگان مجلس پیرامون رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور اظهار کرد: واقعیت این است که قبل از ارائه چنین طرحی، هیچگونه نظر کارشناسی از پژوهشگاه مطالعات خواسته و دریافت نشده است. وی افزود: این طرح دارای ابعاد مختلفی است؛ 6ماده و چندین تبصره دارد و لازم است تکتک این مواد و تبصرهها خوانده و درباره پیامدها و نتایجی که هرکدام دارد بررسی کارشناسی صورت بگیرد. سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چندزبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر درخواستی از پژوهشگاه برای انجام مطالعات مطرح شود آماده همکاری هستیم، اظهار کرد: کار ما کار پژوهشی و اعلام نظرات کارشناسی در این خصوص است. کلانتری با تأکید بر اینکه باید مشوقهایی را برای آموزش سایر زبانها نیز بهوجود بیاوریم، گفت: یکی از حوزههای تربیت و یادگیری در سند تحول بنیادین و در برنامه درسی ملی، زبانهای خارجی است که بهعلت توسعه تعاملات فرهنگی و انتقال دانش بشری مورد تأکید قرار گرفته است؛ البته تمرکز روی زبان خاصی وجود ندارد. در سند تحول بنیادین، ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب انتخابی و نیمهتجویزی مورد اشاره قرار گرفته است.
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب :
85840
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/738Vj
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved