• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85710
+
-

چراغ قوه دستمان گرفته‌ایم و اخبار خوب هفته را میان دنیای تاریک خبرهای بد پیدا کرده‌ایم

ارزشمند مثل آزمون، جهانبخش و محمدی

ارزشمند مثل آزمون، جهانبخش و محمدی


باید هر روز چراغ قوه دست‌تان بگیرید و در دنیای تاریک اخبار سیاه و بد رسانه‌ها بگردید تا بتوانید خبرهای خوب و خوشحال‌کننده را پیدا کنید. سخت است؟ حوصله گشتن و پیدا کردن خبرهای خوب را ندارید؟ خب این کاری است که ما هر هفته در روز هفتم همشهری برایتان انجام می‌دهیم تا بتوانیم خنده را روی لبانتان ببینیم. بسته خبرهای خوب این هفته هم متنوع است، هم از حوزه فرهنگ و هنر و سینما و تلویزیون خبر دارد و هم از حوزه‌های اجتماعی مثل سلامت و آسیب‌های اجتماعی و.... ورزشی‌ها هم مثل هر هفته سهمی در خبرهای خوب داشته‌اند.



«سلمان فارسی» در راه تلویزیون
اگر از سریال‌های «امام علی(ع)» و «مختارنامه» خوش‌تان می‌آید و آنها را بهترین سریال‌های تاریخی چند دهه اخیر تلویزیون می‌دانید، باید خوشحال باشید که داوود میرباقری، کارگردان شناخته شده سینما دوباره آستین‌ها را بالا زده تا یک سریال تاریخی دیگر بسازد. قرار است تصویربرداری این مجموعه اواخر آذرماه در قشم آغاز شود. نقش اصلی سریال، یعنی نقش سلمان فارسی هم به علیرضا‌شجاع‌نوری سپرده شده است.





3ملی‌پوش در میان با ارزش‌ترین‌ها
هنوز مزه خوش پیروزی پر گل تیم‌ملی فوتبال زیر زبان‌مان است که خبر رسیده 3ملی‌پوش ایرانی در تیم منتخب ارزشمندترین بازیکنان قاره آسیا قرار
گرفته‌اند. سایت ترنسفر مارکت، تیم منتخب باارزش‌ترین بازیکنان قاره آسیا را اعلام کرده است. سردار آزمون با ارزش 17میلیون یورو، علیرضا جهانبخش
باارزش 12میلیون یورو و میلاد محمدی با 3و نیم میلیون یورو باارزش‌ترین‌های کشورمان هستند.





هر خانه یک پایگاه سلامت
قطعا هیچ خبری مثل خبرهای خوب حوزه بهداشت و سلامت نمی‌تواند خوشحال‌کننده باشد. حالا خبر جدید این حوزه را از زبان وزیر بهداشت بخوانید که گفته برای جامعه‌محورکردن خدمات سلامت در نیمه‌دوم امسال طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را دنبال می‌کنیم و به افرادی که در خانواده‌ها برگزیده می‌شوند آموزش‌های پیشگیری و مراقبت‌های اولیه را ارائه می‌دهیم. این طرح به کمک دانشجویان پزشکی اجرا می‌شود.





پرداخت هزینه تحصیل نابینایان
یکی از مشکلات همیشگی نابینایان در زمینه تحصیل، هزینه‌های بسیار زیاد وسایل آموزشی مورد نیاز این قشر است. اما خبر خوب اینکه محمدرضا شهبازی، مدیر دفتر توانمندسازی معلولان گفته تمامی شهریه‌های ادوار تحصیلی نابینایان تحت پوشش سازمان بهزیستی در همه دانشگاه‌های کشور، توسط این سازمان تامین می‌شود. قول داده شده این هزینه‌های تحصیلی امسال به‌صورت صد‌در‌صدی پرداخت شود.





جمع‌آوری کودکان کار و خیابان
حتما تا به حال کودکان کار و خیابان را سر چهارراه‌ها و معابر شلوغ دیده‌اید و این سؤال را پرسیده‌اید که چرا فکری به حال این کودکان نمی‌کنند. انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفته که طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان همچنان استمرار دارد و تاکنون حدود 60درصد از کودکان کار و خیابان جمع‌آوری شده‌اند که حدود 300نفر است. 80درصد افراد جمع‌آوری شده هم اتباع خارجی هستند.





نصب آسانسور برای ایستگاه‌های‌ قدیمی
یکی از معضلات ایستگاه‌های قدیمی متروی تهران، مناسب‌نبودن آنها برای استفاده سالمندان و معلولان است. اما گویا قرار است این معضل برطرف شود. زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران خبر داده که به‌زودی 48 آسانسور برای ایستگاه‌های قدیم مترو نصب می‌شود که با اولویت خط یک، سه و چهار است. برای ایستگاه‌های جدید نیز نصب آسانسور در دستور کار است و شورای شهر در این خصوص تأکید دارد.






ساخت کتابخانه در مناطق محروم
یک خبر خوب هم بخوانیم در زمینه کتاب و کتابخوانی. خبر رسیده که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه‌ فضای مطالعه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌‌یافته، اقدام به ساخت و تکمیل ۳۷ کتابخانه کرده که 18کتابخانه تا به حال به بهره‌برداری رسیده است. این بنیاد برای این منظور بالغ بر ۸۰‌میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.





حضور پررنگ زنان در سینما حقیقت
سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت قرار است امسال از 18 تا 25 آذر برگزار شود و خبر خوب اینکه این جشنواره امسال پذیرای جدیدترین آثار ۸۴ مستندساز زن شده که نشان از نقش پررنگ فیلمسازان زن در سینمای مستند امروز ایران دارد. اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» در ۳‌گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰‌دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ اعلام می‌شود.





واکنش ضد‌جنگ کیهان کلهر
گرچه اخبار مربوط به جنگ همیشه تلخ است اما واکنش‌های ضد‌جنگ مردم می‌تواند در دسته خبرهای خوب قرار گیرد. این هفته هم خبر رسید که کیهان کلهر، نوازنده برجسته ایرانی در اعتراض به حملات ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه، کنسرتش در استانبول را لغو کرد. او در انتهای یکی از کنسرت‌هایش در لندن، قطعه‌ای به زبان کردی خواند و آن‌را به کودکان کرد تقدیم کرد.






ثبت ملی 40 اثر تاریخی غیرمنقول
محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌‌فرهنگی کشور از ثبت ملی ۴۰ اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول در شورای ملی ثبت آثار غیرمنقول تاریخی واجد ارزش خبر داده و گفته که این آثار مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و تهران است. ازجمله آثار شاخص ثبت‌شده در این جلسه می‌توان به موزه عکاسخانه شهر، سرای محله فردوس، خانه فولادوند، سرای محله امامزاده یحیی، خانه معتمد‌السلطنه و... اشاره کرد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید