• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85624
+
-

درخواست کمک لبنان از همسایگان

خاورمیانه
درخواست کمک لبنان از همسایگان


آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های لبنان و ناتوانی این کشور در مهار این آتش‌سوزی در 2روز گذشته باعث شده تا بیروت از کشورهای همسایه کمک بخواهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، دیروز اعلام کرد که از اروپایی‌ها و کشورهای همسایه برای مهار آتش‌سوزی درخواست کمک کرده و آنها قرار است در روزهای آینده تجهیزات لازم برای فرونشاندن آتش را به لبنان بفرستند. گرمای زیاد و بادهای شدید در روزهای اخیر موجب شده تا دامنه آتش گسترده شود و در 2روز گذشته شدت بگیرد. با ادامه آتش‌سوزی، دود غلیظی حومه بیروت را فرا گرفته و تبعات آتش‌سوزی تا شهر جنوبی صیدا کشیده شده‌است. یک آتش‌نشان داوطلب بر اثر این آتش‌سوزی جانش را از دست داده‌است. نداشتن تجهیزات آتش‌نشانی ازجمله هواپیما و هلی‌کوپتر آب‌پاش، باعث انتقاد گسترده از دولت لبنان شده‌است. این در حالی است که این کشور این روزها با بحران اقتصادی تازه‌ای روبه‌رو شده و ارزش پول ملی آن رو به کاهش است.
قرار است قبرس و یونان، هواپیمای آب‌پاش به لبنان اعزام کنند. علاوه بر ارتش لبنان، نیروی حافظ صلح سازمان ملل که ماموریت حفاظت از مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی را به‌عهده دارند نیز برای فرونشاندن آتش به ارتش لبنان پیوسته‌اند. آتش در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی لاذقیه و طرطوس سوریه نیز شعله کشیده‌ و چند قربانی گرفته‌است. اما در این مناطق آتش مهار شده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید