• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85570
+
-

ایجاد منطقه ویژه علم‌ و فناوری در استان

ایجاد منطقه ویژه علم‌ و فناوری در استان

استاندار اصفهان گفت: منطقه ویژه علم‌ و فناوری در کنار واحدهای تولیدی و مناطق ویژه اقتصادی با هدف کمک به صنایع و توسعه پایدار در این استان ایجاد می‌شود. به گزارش ایرنا، منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه‌ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت‌هاست که با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی‌محور می‌شود. 

مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) صادر شد. «عباس رضایی» در آیین تجلیل از منتخبان استاندارد استان اصفهان در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر اصفهان افزود: در سال‌های گذشته منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان که به عنوان کریدور نیز از آن یاد می‌شد، رها شده بود.

وی با تاکید بر این‌که نگرش ویژه به منطقه علم و فناوری را از وظایف اصلی خود می‌دانم، اظهار کرد: بعدازظهر روزهای پنجشنبه را به طور ویژه برای این موضوع در نظر گرفتم و تاکنون شورای سیاست‌گذاری و اجرایی آن تشکیل شده است. استاندار اصفهان با اشاره به پیشرفت علم و فناوری در دنیا، تاکید کرد: تولیدکنندگان کشورمان باید خود را با کاروان علم و فناوری دنیا همراه کنند زیرا ساختارها و نمادهای اقتصادی روز به روز در حال دگرگونی است.

رضایی استاندارد را یکی از مقوله‌های مهم در به‌‌روز‌رسانی بخش تولید عنوان و اضافه کرد: در این راه استفاده از فناوری‌های نوین و نیروی انسانی متخصص ضروری است. استاندار اصفهان نیروی انسانی را اصلی‌ترین مساله در اقتصاد دانایی‌محور خواند و تصریح کرد: فضای امروز ایجاب می‌کند که کارشناسان امور فنی خود را با علم و فناوری تطبیق دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید