• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85567
+
-

برخورد پلیس با آلودگی صوتی خودروها در ایذه

فرمانده انتظامی ایذه گفت: به‌ منظور کاهش آلودگی صوتی در شهرستان، با خودروهایی که در سطح شهر مراسم‌ها را اعلام می‌کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. به گزارش فارس، «حجت سفیدپوست» با اشاره به ایجاد آلودگی صوتی از سوی خودروهای بلندگودار در شهر اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات موجود در خیابان‌های شهر ایذه، ماشین‌های بلندگودار اعلام مراسم فاتحه‌خوانی و ترحیم است.

وی افزود: رسم اعلام برای مراسم تشییع، ختم، چهلمین روز و... توسط بستگان افراد متوفی یکی از مشکلاتی است که در این شهرستان وجود دارد و حتی بزرگان طوایف نیز جلساتی در رابطه با این مشکل برگزار کرده‌اند. سفیدپوست با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان با معتمدین، ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف شهرستان بیان کرد: طی این جلسه مصوبه جمع‌آوری و سامان‌دهی خودروهای بلندگودار اعلام مراسم در خیابان‌ها و محلات شهر تصویب شد. طبق این مصوبه، اقدامات برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ایذه ادامه داد: با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های مجازی و سهولت ارتباط جمعی از طریق این فضا، لازم است شهروندان با استفاده از این ابزار از برخی روش‌های قدیمی از جمله ماشین بلندگودار که مورد گلایه بسیاری از شهروندان است، استفاده نکنند.

وی افزود: با توجه به وابستگی‌های موجود بین مردم شهرستان، قاعدتا اطلاع‌رسانی مراسم به‌راحتی از طریق ابزارهای مجازی و پیامکی مقدور است و انتظار می‌رود خود شهروندان برای حل مشکل آلودگی صوتی و برطرف کردن گلایه شهروندان پیشگام باشند. سفیدپوست گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و اقدامات صورت‌گرفته، با خودروهایی که با اعلام مراسم در سطح شهر اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید