• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85491
+
-

آغاز بارندگی‌های پاییزه از هفته‌ آینده در مرکزی

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: امروز احتمال بارش پراکنده و رگبار در استان وجود دارد. بارندگی‌های پاییزه از هفته‌ آینده و اوایل آبان‌ آغاز می‌شود. «آرش بهاروند» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: احتمال بارش پراکنده و رگبار در استان از هفته آینده وجود دارد و شرایط جوی برای ورود سامانه‌های بارشی فراهم می‌شود. وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان بیان کرد: در سال آبی جدید پیش‌بینی می‌شود مانند سال آبی و یا همان سال زراعی گذشته (ابتدای پاییز 97 _ انتهای تابستان 98) بارندگی‌ها بیشتر از حد نرمال باشد و از اواخر آذر و اوایل زمستان بارندگی‌ها کمتر از نرمال شود.

 بهاروند افزود: سال آبی گذشته میانگین بارندگی در استان 482 میلی‌متر بوده و شهرستان شازند با حجم بارندگی 961 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی در استان را به خود اختصاص داد. مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در سطح استان مرکزی 13 ایستگاه هواشناسی وجود دارد که یکی از آنها در فرودگاه اراک و بقیه در شهرستان‌های مختلف استان و شهر غرق‌آباد قرار دارند. بهاروند بیان کرد: استان مرکزی به سبب خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر در یک منطقه توده‌ای خشک قرار دارد که‌ ترسالیِ سال آبی گذشته نمی‌تواند آن را جبران کند.


مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به کشاورزان نیز توصیه می‌کنیم سریع‌تر محصولات کشاورزی خود را جمع‌آوری و نسبت به کشت دیم اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید