• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85496
+
-

معادن سمنان با کمبود آب مواجهند

استاندار سمنان از وجود 2۲۰۰ واحد صنعتی و 600  واحد معدنی در استان خبر داد و گفت: کمبود آب و فراوری‌نشدن تولیدات معادن استان از جمله مشکلاتی است که سمنان در بخش معادن با آن مواجه است.

به گزارش تسنیم «علیرضا آشناگر» افزود: سمنان استانی صنعتی است و در زمینه ایجاد اشتغال به موفقیت‌های بسیار خوبی دست ‌یافته است.
وی وضعیت استان را در حوزه پرداخت تسهیلات، سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات روستایی و مشاغل خانگی بسیار خوب دانست و به توفیقات حاصل‌شده در این زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به پرداخت سرمایه در گردش معادن و کارگاه‌ها در اسرع وقت حل‌وفصل می‌شود.

 استاندار سمنان افزود: سال گذشته هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به استان پرداخت‌ شد. امسال نیز در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.
آشناگر گفت: استان در حوزه کشاورزی و تولید برخی محصولات نظیر پسته، انگور، انار در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد؛ این در حالی است که 34 درصد از پهنه آن در کویر مرکزی واقع‌ شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: سالانه میلیون‌ها مسافر از محورهای مواصلاتی استان در حال عبور و مرور هستند که باید از این موقعیت و ظرفیت برای تقویت و تولید ثروت استفاده شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در سمنان با تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت گفت: در استان 2 پارک علم و فناوری فعال است و لازم است حمایت‌های بیشتری از محصولات دانش‌بنیان انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید