• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85494
+
-

تشکیل 43 پرونده تخلف در صنف نوشت‌‌افزار سمنان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: 20۲۵ پرونده تخلف صنفی و غیر صنفی در بازار استان تشکیل شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از توزیع حدود ۲۱۶ هزار جلد دفترچه دانش‌آموزی با نرخ دولتی در استان خبر داد و گفت: درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور، عمده تخلفات در صنف نوشت‌افزار سمنان بود.
به گزارش تسنیم «بهروز اسودی» در کارگروه تنظیم بازار استان افزود: نظارت بر توزیع نوشت‌افزار در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با دقت کامل از سوی بازرسان و ناظران این سازمان انجام شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پاییزه در سمنان همزمان با بازگشایی مدارس بیان کرد: دفاتر دولتی از نیمه دوم شهریور امسال در استان به ‌صورت گسترده توزیع شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به توزیع 216 هزار جلد انواع دفترچه دانش‌آموزی با نرخ دولتی در سراسر استان اضافه کرد: توزیع و تامین این دفترچه‌ها از سوی 2 کارخانه پارسیان کاغذ گرمسار و آروین صانع اصفهان در 3 مرحله انجام شد. 

اسودی با اشاره به انجام بیش از 560 مورد بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه‌کننده نوشت‌افزار در سمنان در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: با تشدید نظارت‌ها از هرگونه سوءاستفاده‌ احتمالی عرضه‌کنندگان نوشت‌افزار جلوگیری می‌شود.
وی از دیگر اهداف نظارت بر عرضه‌کنندگان صنف نوشت‌افزار را کاهش یا افزایش غیر منطقی قیمت‌ها در این حوزه عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به ثبت 43 فقره پرونده تخلف با بازرسی‌های انجام‌شده در حوزه نوشت‌افزار بیان کرد: ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده 62 میلیون ریال بود که پرونده متخلفان برای بررسی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال‌ شده است.


افزایش ۱۳ درصدی بازرسی‌ها 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان هم گفت: 20۲۵ پرونده تخلفات صنفی و غیرصنفی به ارزش ۱۷۹ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال طی ۶ ماه نخست امسال در بازار استان تشکیل شد.
«مهدی یحیایی» افزود: ۲۹ هزار و ۶۷۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت از نیمه نخست امسال انجام شد.

وی با بیان این‌که 2۴۲۲ تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی در ۶ ماه ابتدایی محرز شد، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشت.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: در این مدت تعداد تخلفات محرز شده ۶۷ درصد و ارزش ریالی تخلف واحدها نیز ۲۳ درصد افزایش داشت.
یحیایی بیان کرد: 1۳۱۵ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی در بهار و تابستان امسال به ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که با ۸۶۴ مورد شکایت مردمی، واحدهای صنفی و غیر صنفی متخلف تشخیص داده شدند، اضافه کرد: در نیمه نخست سال گذشته 1۲۶۶ مورد شکایت مردمی به سامانه ۱۲۴ گزارش شد که ۷۰۶ مورد از تخلف واحدها محرز شد.
این مسئول با اشاره به این‌که گران‌فروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایت‌های مردمی بود، بیان کرد: بیشترین گزارش‌ها و شکایت‌ها در حوزه کالا مربوط به مواد پروتئینی و مواد غذایی و در حوزه خدمات بیشترین شکایت از رستوران‌ها، تعمیرگاه‌ها، شرکت‌های نصب و راه‌اندازی آسانسور  و کابین‌سازی بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید