• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85483
+
-

تأکید استاندار قم بر استاندارد‌سازی فعالیت‌های عمرانی

استاندار قم با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع استاندارد در حوزه مختلف این استان گفت: استاندارد‌سازی فعالیت‌های عمرانی قم از اولویت‌های مهم در این استان است و باید با جدیت پیگیری شود. به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» در نخستین جلسه شورای استاندارد قم بیان کرد: موضوع استاندارد هنوز به عنوان موضوع‌های اساسی شناخته نشده است و به اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در سطوح مختلف نیاز دارد. 

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد قم متولی اصلی استاندارد این استان به شمار می‌آید و باید از همه دستگاه‌های اجرایی و سازوکارهای موجود برای نهادینه کردن این فرهنگ استفاده کند. استاندار قم با تأکید بر این‌که دایره شمولیت استاندارد به همه‌چیز قابل تسری است، افزود: استاندارد مفهوم سهل و ممتنعی است که همه‌چیز را دربر می‌گیرد و هیچ‌چیز به صورت مشخص قابلیت انحصاری برای استاندارد ندارد، از این رو حوزه‌های مختلف باید در زمینه استاندارد اولویت‌بندی شوند. سرمست با اشاره به اهمیت مقوله عمران و ساخت‌و‌ساز گفت: در این مورد توجه به موضوع استاندارد‌سازی بالابرهای ساختمانی در اولویت قرار دارد.

 وی خاطرنشان کرد: موضوع بالابرها تا آن اندازه حائز اهمیت است که انجمن تخصصی آسانسورسازان تشکیل شده و به صورت یک تشکل در کشور فعالیت می‌کند. استاندار قم توجه به استاندارد بودن بالابرهای ساختمان‌های دولتی استان را ضروری دانست و افزود: اداره کل استاندارد باید در این باره با سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان در مورد اولویت جذب و تخصیص اعتبارات تعمیر و تجهیز بالابرهای دستگاه‌های اجرایی مکاتبه کند. سرمست توضیح داد: اداره کل استاندارد می‌تواند از محل اعتبارات هزینه‌ای به صورت ماهانه و فصلی و براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی اقدام کند. وی همچنین موضوع استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی را نیز در این استان مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع به لحاظ موقعیت قم در کشور و همچنین بلاهایی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم بسیار مهم است. 

استاندار قم با تأکید بر این‌که استاندارد کردن مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان‌سازی استان باید محور فعالیت‌های اداره کل استاندارد باشد، تصریح کرد: برخی از مصالحی که در اسکلت و استحکام ساختمان نقش مهمی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. سرمست بر استاندارد‌سازی بوستان‌ها و زمین‌های بازی و همچنین جایگاه‌های سوخت نیز تاکید کرد و یادآور شد: مسأله استاندارد کردن واحدهای تولیدی صنعتی استان نیز به لحاظ اهمیتی که نشان استاندارد در خصوص ارزش افزوده کالاها و محصول‌های تولیدی و همچنین بازایابی و تضمین کیفیت محصولات دارد باید مورد اهتمام باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید