• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85482
+
-

دستگیری سارق طلافروشان هرمزگان در یزد

سارقی که ۹ کیلوگرم شمش طلا را در هرمزگان از ۲ طلافروش بازار بندرعباس سرقت کرده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی استان در یزد شناسایی و دستگیر شد. 

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس آگاهی استان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۲ مال‌باخته و شکایت مبنی بر کلاهبرداری و سرقت ۹ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۳۶ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. 

سرهنگ «عبدالمجید کرمی» در جمع خبرنگاران افزود: افراد مال‌باخته که در صنف طلافروشی فعال هستند، در شکایت خود اعلام کردند فردی که مدتی در خرید و فروش طلا با آنان فعالیت داشته، طلای ساخته‌شده را به طلافروشان تحویل می‌داده و معادل آن طلای آب‌شده (شمش) تحویل می‌گرفته است. 

 وی بیان کرد: متهم پس از جلب اعتماد مال‌باختگان به مغازه طلافروشی آن‌ها مراجعه و اعلام می‌کند طلای ساخته‌شده تا چند دقیقه دیگر توسط همکارش خواهد رسید. 

این مسئول انتظامی ادامه داد: متهم برای سرعت در کار، معادل وزن طلای سفارش داده شده طلای آب‌شده به‌‌میزان ۹ کیلوگرم درخواست کرد که شاکیان مقدار طلای یادشده را به فرد کلاهبردار دادند و نام‌برده پس از چند دقیقه و با استفاده از شلوغی مغازه با طلای تحویل گرفته شده از مجتمع خارج شده است. 

وی ادامه داد: مال‌باختگان پس از چند دقیقه با نامبرده تماس می‌گیرند و با توجه به پاسخ‌گو نبودن و از دسترس خارج کردن تلفن، متوجه کلاهبرداری متهم می‌شوند. 

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان بیان کرد: اقدام‌های لازم برای دستگیری متهم آغاز شد که با تحقیقات گسترده میدانی و اقدامات فنی و پلیسی، مخفیگاه نامبرده در شهرستان یزد شناسایی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید